לא תיפתח חקירה נגד ח"כ זאחלקה שאמר כי ברק רוצח ילדים

כך דווח בגלי צה"ל ■ בתשובה לפניית הפורום המשפטי למען ארץ ישראל ציין מזוז כי דבריו של זאחלקה בוטים ואינם ראויים, אך הדרך להתמודד עימם נמצאת במישור הציבורי ולא במישור הפלילי

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, החליט שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד חבר הכנסת ג'מאל זאחלקה, שאמר כי שר הביטחון אהוד ברק שומע מוזיקה קלאסית ורוצח ילדים - כך דווח בגלי צה"ל.

בתשובה לפניית הפורום המשפטי למען ארץ ישראל ציין מזוז כי דבריו של זאחלקה בוטים ואינם ראויים, אך הדרך להתמודד עימם נמצאת במישור הציבורי ולא במישור הפלילי.

נזכיר כי ח"כ זאחלקה עורר השבוע סערה כאשר התראיין בתוכנית "ערב חדש". בראיון התפתחה תגרה מילולית בין זאחלקה לבין המגיש דן מרגלית, עד שלבסוף סילק אותו מרגלית מהאולפן.

בעקבות זאת, ארגון "זכות הציבור לדעת", בעל ההשקפה הימנית, ומהצד השני ארגון אעלם, פנו במחאה נגד מרגלית למנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, יפה ויגודסקי.

דן מרגלית מסר אז בתגובה כי "בראיון השתמש ח"כ זאחלקה כלפיי בביטויים: 'אפס', 'עיתונאי חצר', 'אדם חסר מצפון' - והגרוע מכל 'מפיסטו'. על אף אחת מאמירות אלה לא הגבתי, ושמרתי על שקט מוחלט. אני הגבתי על דבריו רק כאשר הוא תיאר את אהוד ברק במאפיינים של הרוצח הנאצי הנתעב היידריך, שהיה קשור במוזיקה קלאסית וברצח יהודים.

"כאמור, בכל מה שנאמר באופן אישי עליי על-ידי ח"כ זאחלקה לא הגבתי. בסיום הראיון הוא קרא לרמת-אביב 'שייח מוניס'. זה היה ביטוי לכך שפניו הן לא לשלום, אלא לרצון לכיבוש של הארץ בידי בני עמו", אמר מרגלית.