10,000 הודעות בחודש בפורום המניה של גבעות ב"גלובס"

בפורומים באתר "גלובס" של גבעות, רציו וישראמקו העלו הגולשים עשרות אלפי תגובות בשבועות האחרונים, תגובות המביעות היטב את תחושות המשקיעים: מתח, התרגשות, חרדה, שמחה ובעיקר - חלום

מניות הנפט והגז בבורסה מעוררות עניין רב בקרב המשקיעים. ניתן לראות זאת לא רק במחזורי המסחר והתנודתיות החריפה במניות אלו בתקופה האחרונה, אלא גם באתרי האינטרנט ובפורומים השונים.

בפורומים באתר "גלובס" של מניות גבעות , רציו וישראמקו העלו הגולשים עשרות אלפי תגובות בשבועות האחרונים, תגובות המביעות היטב את תחושות המשקיעים: מתח, התרגשות, חרדה, שמחה ובעיקר - חלום.

בפורום של גבעות, למשל, התפרסמו בחודש האחרון בלבד כ-10,000 הודעות.

"חברים, ממליץ להמתין ולא למכור בזול!!", כתב הגולש "דמו" בפורום גבעות בהמלצה ליתר החברים. "מי שקונה כמו מטורף (55 מיליון ש"ח קניות עד עכשיו זה לא הולך ברגל!!) יודע כנראה מדוע הוא קונה ...עד שלא תפורסם הודעה מוסמכת חבל על כל הספקולציות וכדאי פשוט להמתין".

לפורום גבעות לפורום ישראמקולפורום רציו

אכן, האינטרנט הפך לזירה גועשת של ספקולציות שלרוב אינן מבוססות ולעיתים קרובות מעידות יותר על משאלת לב מאשר מציאות. כך, למשל, כתב הגולש "רן_ב" על שמועה לפיה בקידוח של גבעות ישנן 100 מיליון חביות נפט, שמועה שלא קיבלה כמובן אימות עד כה.

גולש אחר - rich@happy - כתב ב-29 בדצמבר: "חברים הבנתי שצפויה לצאת הודעה ממש בקרוב; יום יומיים, מקווה שלא הטעו אותי; בהצלחה". ואכן, יומיים לאחר מכן, דיווחה גבעות לבורסה על עדכון בדבר קידוח "מגד 5", מה שהקפיץ את המניה.

אך מלבד שמועות וחלומות, הגולשים גם מנסים לפתח כישורים אחרים, כגון קריאת שפת גוף. כך, למשל, כתב אחד המגיבים בפורום של רציו: "שפת הגוף של תשובה שלא יכול להגיד אבל רואים לו בעיניים את הגז וגם את הנפט".

חלק מהגולשים מייחסים למניה בה התאהבו תכונות אנושיות, כמו המגיב sharon1209 שכתב בפורום רציו: "בובה נשארת בובה....מאמין חזק שלא יוצא".

ומבין שלל התגובות, תמיד ניתן למצוא את המגיבים שמחזיקים באמונה עיוורת ב"מניות החלום", וחוזרים עד לשנת 1973 כדי להוכיח את צדקתם, כמו למשל המגיב d007 שכתב בפורום רציו: "תאמינו לי עם ישראל חי----כל נביאי הזעם מזכירים לי את מלחמת יום כיפור רק מהצד ההפוך-------כל התמונה היתה ברורה שהולכים לתקוף אותנו ביצעו יענו תרגילים על הגבול וממשלת ישראל הכל יכולה וכול יודעת מה פתאום לא יתקפו --------- ופה ברשיונות של רציו הכל פתוח וברור 5 רשיונות צמודים לתמר אפילו יותר קרובים מדלית אבל כולם חכמים ויודעים שלא היה שם כלום-----היום כל האנליסטים והכתבים יודעים לתמחר את ישראמקו תשאלו אותם איפו הם היו לפני שנה ------ בקיצור מי שמאמין שישאר מי שלא אלוהים איתו".

לפורום גבעות לפורום ישראמקולפורום רציו