מחירי הכרטיסים להופעה של סנטנה ינועו בין 290 ל-1,250 שקל

המופע יתקיים באצטדיון בלומפילד בדרום ת"א ב-3 ביוני ■ קרלוס סנטנה ולהקתו יגיעו לישראל כחלק מסיבוב הופעות עולמי לקידום אלבום חדש בהופעה חיה בשם "The Woodstock Experience"

עכשיו זה רשמי. להקת סנטנה, בהנהגת הגיטריסט-יוצר המיתולוגי קרלוס סנטנה בן ה-62, תגיע להופעה אחת בישראל ב-3 ביוני הקרוב.

המופע יתקיים באצטדיון בלומפילד בדרום תל-אביב, שבו הופיעו בעבר בהצלחה גם אמנים כמו בלאק אייד פיז ופיל קולינס.

מפיק המופע בישראל הוא שוקי וייס, ומחירי הכרטיסים ינועו בין 290 שקל למקומות עמידה על רחבת הדשא או ישיבה ביציעים העליונים ועד 1,250 שקל למתחם ה-VIP הסמוך לקדמת הבמה.

זה יהיה ביקורו השני בישראל של ההרכב, שהופיע כאן בהצלחה בשנות ה-80, אך מאז התחלפו רוב הנגנים בו.

עקרונית, להקת סנטנה היא מעין הרכב ליווי רב חברים של קרלוס סנטנה, שלמרות שאינו שר, נחשב לאחד הגיטריסטים המובילים של הרוק, ולגיטרה שלו יש צליל ייחודי המשלב אלמנטים של בלוז, רוק ומוזיקת סלסה לטינית.

סנטנה נולד בעיר ג'ליקסו במקסיקו. אביו היה נגן מריאצ'י, ובתוך שנים ספורות החל קרלוס הצעיר ללכת בדרכו, ועל-פי השמועות למד אצל הגיטריסט הנודע חביאר באטיס.

לאלמנטים המסורתיים של המוזיקה המקסיקנית הוסיף סנטנה השפעות שאליהן נחשף בסן-פרנסיסקו של שנות ה-60, מג'אז ובלוז ועד פולק אקוסטי, שהיה הז'אנר המועדף על התנועה ההיפית של ילדי הפרחים שקסמה למוזיקאי הצעיר.

לפריצה הבינלאומית הגדולה זכו סנטנה ולהקתו בזכות הופעתם בפסטיבל וודסטוק המיתולוגי, ובשנות ה-70 כבר נחשבו להרכב על בזכות להיטים כמו "Black magic woman", "Evil ways", "Soul sacrifice" ועוד.

החל מאמצע שנות ה-80 ובמהלך שנות ה-90 דעך מעמדו של קרלוס סנטנה, למרות שהמשיך להקליט ולהופיע עם להקתו ברחבי העולם ולשתף פעולה עם מיטב המוזיקאים של דורו.

בשנת 2000 זכה סנטנהלאחד הקאמבקים הגדולים בהיסטוריה של הרוק באלבום "Supernatural", שזכה ב-8 פרסי גראמי ונמכר בקרוב ל-20 מיליון עותקים. באלבום זה סנטנה שיתף פעולה עם שורה ארוכה של אמנים אורחים, בהם רוב תומס שביצע את הלהיט "Smooth"וויקליף ז'אן שביצע את "מריה מריה". מאז הוציא שני אלבומים מצליחים נוספים: "שאמאן" ו"כל מה שאני".

לישראל יגיעו קרלוס סנטנה ולהקתו כחלק מסיבוב הופעות עולמי לקידום אלבום חדש בהופעה חיה בשם "The Woodstock Experience".