חלל השלימה גיוס של 75 מיליון שקל ממוסדיים ופרטיים

מפעילת הלוויינים שבשליטת יורוקום של שאול אלוביץ' צפויה להשתמש בחלק מתמורת הגיוס לממן את רכישת הלווין עמוס i5 ■ המניות המוקצות לגופים המוסדיים מהוות כ-8.3% מההון לאחר ההנפקה

חלל תקשורת , מפעילת הלוויינים שבשליטת יורוקום של שאול אלוביץ', הודיעה היום כי השלימה גיוס של 75 מיליון שקל בדרך של הקצאת מניות פרטית למספר משקיעים פרטיים ומוסדיים, בהם אי.בי.אי, קופות הגמל של הדס מרכנתיל, הראל, כלל ביטוח, מנורה-מבטחים ומגדל. כן שותפו בגיוס קרן הגידור ספרה שבשליטת שרפ"ג, וקרן ההשקעות הפרטית איון ישראל.

המניות המוקצות לגופים המוסדיים מהוות כ-8.3% מהון המניות של חלל לאחר ההנפקה. המניות יוקצו במחיר של 56.1 שקל למניה, דיסקאונט של כ-4.8% על מחיר המניה ביום ההקצאה, ונמוך בכ-13% ממחירה בשוק היום. החתם הראשי בהנפקה היה פועלים אי.בי.אי חיתום.

כספי ההנפקה לא יועדו למטרה ספציפית, אך על פי ההערכות, חלקם צפוי לשמש את החברה לתשלום עבור רכישת הזכויות לשימוש בלווין עמוס i5.

המניות המונפקות יהיו חסומות לתקופה של שישה חודשים, כאשר המשקיעים יוכלו למוכרן רק באמצעות תשקיף שיאושר על ידי רשות ני"ע. לאחר תקופת החסימה תתאפשר מכירתן בבורסה תחת מגבלות שונות, או במכירה מחוץ לבורסה. המשקיעים הגדולים בהנפקה היו כלל ביטוח ומבטחים, שרכשו מניות חלל תמורת כ-21.5 מיליון שקל כל אחד.

בסוף אוקטובר, נזכיר, סיכמה חלל תקשורת עם מגדל וקרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר, עמיתים, על מימון בנייתו ושיגורו של הלוויין עמוס 5 בהיקף של עד 140 מיליון דולר. הלוויין עמוס 5, שצפוי להיות משוגר במהלך 2011 ולפעול כ-15 שנה, ישוגר לנקודת מסלול חדשה מעל אפריקה, ויאפשר הרחבת פריסת השירותים של חברת חלל תקשורת לאפריקה וחלקים מאירופה והמזרח התיכון. עד להפעלתו, צפויה החברה להעניק שירותים באזור באמצעות לווין קיים, עמוס i5, שאת הזכויות לשימוש בו רכשה בספטמבר האחרון תמורת 45 מיליון דולר.

חלל תקשורת סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם הכנסות של 53.03 מיליון שקל ורווח נקי של 6.45 מיליון שקל.