עבודות שירות לנחום רחמין מחברת נידר בגין רכישת חשבוניות פיקטיביות

המחוזי גזר 6 חודשי עבודות שירות על נחום רחמין, מבעלי חברת הבנייה נידר, וקנס את החברה ב-400 אלף שקל, לאחר שרכשו חשבוניות פיקטיביות בכ-7 מיליון שקל כדי להתחמק מתשלום מע"מ בפרויקט בבית"ר-עילית

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר 6 חודשי עבודות שירות על נחום רחמין, מבעלי חברת הבנייה נידר (המצויה בהקפאת הליכים), וקנס את החברה עצמה ב-400 אלף שקל, לאחר שרכשו חשבוניות פיקטיביות בסך יותר מ-7 מיליון שקל, כדי להתחמק מתשלום מע"מ בפרויקט החברה בבית"ר-עילית.

נידר ורחמין זוכו בבית משפט השלום מחמת הספק, אך במסגרת הדיון בערעור המדינה הושג הסדר טיעון, שבמסגרתו הם הודו והורשעו ברישום כוזב במסמכי תאגיד, ניכוי מס תשומות מבלי שיש לגביו מסמך בכוונה להשתמט מתשלום מס, ומסירת ידיעות לא נכונות ללא הצדק סביר.

שופטת השלום אתי באום-ניקוטרה קבעה כי אמנם החשבוניות שהוציאה לנידר חברת כוכב העיר עבור שני פרויקטים (בבית"ר-עילית ובראשון-לציון) היו פיקטיביות (כלומר, הן לא שיקפו עבודה או שירות אמיתיים), אולם לא הוכח מעבר לספק סביר כי נידר ורחמין ידעו כי מדובר בחשבוניות פיקטיביות כבר במועד ההתקשרות עם כוכב העיר.

באמצעות עו"ד אלעד פרסקי מפרקליטות מחוז ירושלים עירערה המדינה למחוזי. הנשיאה מוסיה ארד והשופטים משה סובל ודוד מינץ המליצו לנידר ורחמין להגיע להסדר טיעון, שכן לדעתם היתה עצימת עיניים מצד רחמין בנוגע לפיקטיביות של החשבוניות.

על רחמין, שיוצג על-ידי עו"ד אסף שיפר, נגזרו גם שנת מאסר על-תנאי וקנס בסך 80 אלף שקל. (ע"פ 4512/09).