מנהל רשות המסים לנשיא לשכת רוה"ח: טפל בעופר מנירב

יהודה נסרדישי פנה במכתב חריף לנשיא הלשכה יגאל גוזמן, ובו קבל על סגנונו של מנירב וביקש ממנו "לטפל" בו ■ זאת - על רקע טענותיו של מנירב כי רשות המסים העבירה הצעת חוק בנושא ה-IFRS מאחורי גבה של הלשכה

מתח חריף בין רשות המסים ללשכת רואי החשבון, על רקע טענותיו של רו"ח עופר מנירב כי רשות המסים פעלה מאחורי גבה של הלשכה בנוגע למהלך חקיקה בעניין ה-IFRS.

מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, פנה במכתב חריף לנשיא לשכת רואי החשבון, יגאל גוזמן, ובו הוא קובל על סגנונו של מנירב ומבקש ממנו "לטפל" בו.

במכתבו של מנירב מהשבוע שעבר הוא טען כי רשות המסים העבירה הצעת חוק בנושא אי-יישום כללי ה-IFRS בכל הנוגע לדיני המס, בהיחבא וללא כל תיאום עם לשכת רואי החשבון. זאת למרות פעילותו של פורום משותף ללשכת רואי החשבון ולרשות המסים בעניין זה.

נסרדישי, בתגובה שהעביר לגוזמן, קובל על פנייתו של מנירב. "לשון וסגנון המכתב אשר נכתב על-ידי העומד בראש ועדת המסים, המהווה חלק מלשכת רואי החשבון, אינו מכבד את הגוף שבראשו הינך עומד, וזאת אני משאיר לטיפולך".

לגופו של עניין כותב נסרדישי כי הופתע לקבל את מכתבו של מנירב. לדבריו, תזכיר החוק והצעת החוק היו בתיאום ועל דעת הלשכות המקצועיות, וכבכל הליך חקיקה מועברים לכל הגופים הרלוונטיים.

לדבריו, לשכת רואי החשבון בחרה שלא הופיע לדיוני ועדת הכספים. עוד הוא טוען כי ההסכמות היו נהירות ומקובלות על-ידי לשכת רואי החשבון, ואם יש גורם שלא עמד בהסכמות - "ברור שאין זו רשות המסים".

בתגובה למכתבו של נסרדישי השיב מנירב במכתב חריף לא פחות: לטענת מנירב, נסרדישי משגר כלפיו רמזים מכוערים בדבר שיקוליו בכתיבת המכתב - "דרך בה אתה נוקט לצערי לא בפעם הראשונה בחודשים האחרונים".

מעבר לזה, מנירב קובל על פנייתו של נסרדישי לגוזמן: "אין בכוונתי לפנות ל'אבא' שלך בטענות על נוסח המכתב של ה'בן' שלו כפי שנהגת אתה, כשבמקום להשיב לפנייתי בחרת לפנות לנשיא הלשכה 'ולהותיר לטיפולו', כדבריך, את הטיפול ב'בנו'".