בזק: לא להעניק ל-HOT רישיון אינטרנט ללא שינוי מדיניות

לטענת בזק, מתן רישיון לאספקת שירותי אינטרנט ל-HOT במגבלות מינימליות הוא שינוי מדיניות משמעותי מצד משרד התקשורת ■ דורשת לקבוע כללים שווים לכל השחקנים בשוק

בזק מתנגדת ליוזמת משרד התקשורת להעניק ל-HOT רישיון לאספקת שירותי אינטרנט (ISP) ללא שינוי מדיניות כולל בשוק וקביעת כללים שווים לכל השחקנים.

לטענת בזק, מתן רישיון לאספקת שירותי אינטרנט ל-HOT במגבלות מינימליות הוא שינוי מדיניות משמעותי מצד משרד התקשורת. גורמים בחברה טוענים כי מדיניות המשרד היא שיש להבחין בין ספק התשתית לבין ספק השירות. מתן רישיון כזה ל-HOT ללא מסגרת הפרדה מבנית מלאה, טוענים בבזק, מחייב קביעת מדיניות רחבה בסוגיה.

בזק שלחה תגובה למשרד התקשורת, בה היא קובלת על כך ש-HOT מקבלת רישיון לשירותי אינטרנט למרות שמדובר בשוק תחרותי, שהחלוקה בו היא סביב 40%-60%, וש-HOT מגייסת מנויים בקצב גבוה יותר, כך שהיא מתקרבת לבזק מבחינת נתחי שוק. זאת, כאשר בזק מחויבת בהפרדה מבנית מלאה, ואסור לה למכור חבילות שירותים כמו ש-HOT מוכרת.

לטענת בזק, הענקת הרישיון ל-HOT נותנת לחברה יתרון רגולטורי ושיווקי, בשוק שאין בו כשל ושהתחרות בו שרירה וקיימת.

לטענת בזק, הדבר משול להענקת יתרון רגולטורי לחברת סלולר אחת על פני אחרת, כלומר - לקביעת רגולציה פרטנית לכל חברה וחברה, במקום לקבוע כללים שווים לשוק כולו.

בזק, בניהולו של אבי גבאי, טוענת כי למרות שהיא מוגדרת כמונופול בשירותי תשתית הגישה לאינטרנט, מדובר בהגדרה חסרת משמעות מבחינה מעשית, ויש להבחין בין כוח של מונופול לבין שימוש בכוח מונופוליסטי. במקרה של שוק הגישה לאינטרנט טוענת בזק כי מדובר בשוק תחרותי, שהיא אינה מפעילה ולא יכולה להפעיל בו כוח מונופוליסטי.