מדטכניקה מדווחת על סיום הדרגתי של ההסכם עם 3M

בשנה שעברה ההסכם הניב למשווקת הציוד הרפואי מכירות של 23 מיליון שקל, מתוך מכירות של 241 מיליון שקל

חברת מדטכניקה הודיעה אתמול על מזכר כוונות שחתמה לסיום הסכם ההפצה שלה עם חברת 3M. החברה הבינלאומית, אשר שיווקה את מוצריה בישראל דרך מדטכניקה, הודיעה כי תעבור בהדרגה לשיווק ישיר של המוצרים. מוצרי 3M הניבו למדטכניקה מכירות של 23.5 מיליון שקל בשנה שעברה. החברה רשמה בתשעת החודשים הראשונים של 2009 מכירות של 241 מיליון שקל.

עד יוני 2010 יימשך ההסכם כרגיל, ולאחר מכן תפסיק 3M את פעילותה מול החברה, מלבד בשני תחומים בהם תמשיך למכור דרך מדטכניקה עד סוף השנה.

מהנהלת עילדב , בעלת השליטה במדטכניקה, נמסר ל"גלובס", כי הפעילות של 3M אינה קריטית עבורה, והיא תחפש חברה אחרת הפועלת באותו התחום, כדי למלא את החסר ולמנוע ירידה במכירות. כרגע מוגבלת מדטכניקה בהסכם עם 3M לא לשווק מוצרים של מתחרים.

הצפת הערך של עילדב

ההודעה מגיעה דווקא על רקע תקופה טובה למדטכניקה, המנוהלת על ידי ישראל טאובר. מדטכניקה היא אחת החברות המובילות בישראל בתחום שיווק הציוד הרפואי. היא מייצגת בישראל כ-150 ספקים, ביניהם מספר רב של חברות רב לאומיות גדולות. לקוחותיה העיקריים הם בעיקר בתי חולים וקופות חולים, ומעט קליניקות פרטיות ובתי מרקחת.

כמו כן, לחברה פעילות קטנה בתחום המו"פ וההשקעה: מדטכניקה החזיקה ב-70% מחברת פלייט מדיקל מתחום מכשירי ההנשמה (טרם מיזוגה של האחרונה לשלד הבורסאי פרג), היא מחזיקה ב-75% מחברת CDP (העוסקת ברנטגן דיגיטלי), וב-10% מפוקרד (העוסקת בדיאגנוסטיקה). בשנה שעברה מכרה מדטכניקה לאפליסוניקס הבורסאית את חברת הסטארט אפ Curelight, מהלך שתרם 4.2 מיליון שקל להכנסות החברה.

מדטכניקה, שהשליטה בה הועברה לפני כשנתיים מקרן פימי לידי עילדב השקעות, סיימה את החודשים ינואר-ספטמבר 2009 עם הכנסות של 241 מיליון שקל, עלייה של 1.9%. ברווח חל שיפור משמעותי עוד יותר - גידול של 27% ל-29 מיליון שקל שנבע מחיסכון בהוצאות בכל התחומים.

"הקרדיט העיקרי של כניסת עילדב במדטכניקה הוא שיפור הרווחיות", אומר רוני שטרנבך, יו"ר מדטכניקה וגם מנכ"ל ויו"ר עילדב. "מדטכנקיה תמיד הייתה חברה מובילה, ולכן במישור המכירות המצב היה טוב כבר כשנכנסנו, אך בהוצאות היו עודפים. טיפלנו ברווחיות בכל פרמטר. שינינו את מבנה התגמול למנהלים, שכבר אינו נקבע לפי היקף המכירות אלא לפי הרווח.

"כעת אנחנו מרגישים קרובים למיצוי המהלך במישור הרווחיות. השיפור המשמעותי הבא יגיע מהגדלת המכירות, מרכישות ומכניסה לפעילויות חדשות, אם כי לא צפויה רכישה מהפכנית". בקופת החברה 40 מיליון שקל במזומן.