"מס הקשישים": יידרשו לשוב ולשלם 39 שקל אגרת טלוויזיה

420 אלף בתי-אב בישראל של אזרחים בגילאים מבוגרים, שקיבלו פטור גורף מתשלום אגרת טלוויזיה, יחזרו כעת לשלם 39 שקל בשנה ■ ביטול הפטור לקשישים - במסגרת היערכות האוצר למימון חיסונים לשפעת החזירים

לראשונה זה 3 שנים, 420 אלף בתי-אב בישראל יקבלו דרישה לתשלום אגרת טלוויזיה עבור שידורי ערוץ 1. מדובר באזרחים ותיקים אשר מתוקף ההסכמים הקואליציוניים קיבלו פטור גורף מתשלום אגרה ובקרוב ישובו להיות מחוייבים בסכום של 39 שקל בשנה.

במסגרת ההסכמים הקואליציוניים של סיעת ישראל ביתנו בשנת 2006, הוחלט כי משרד האוצר יממן את אגרת הטלוויזיה של האזרחים הוותיקים, אשר מתוקף החוק אמורים לשלם מחצית מהאגרה. עם פתיחת ההסכמים הקואליציוניים הוחלט להפעיל מחדש את ההחלטה, וכך שוב עם כינונה של הממשלה הנוכחית.

לאחרונה התקבלה החלטה לקצץ ב-20% את כל ההסכמים הקואליציוניים על מנת לממן את הוצאות החיסון נגד שפעת החזירים. בעקבות זאת הודיע משרד האוצר כי מכיסוי אגרת הוותיקים יירדו 13 מיליון שקל. לאור כך, הוחלט ברשות השידור להיערך לגביית אגרה מצומצמת של 39 שקל, שיכסו את גובה הקיצוץ, מכל האזרחים הוותיקים בישראל.

הנושא עלה בישיבת הוועד המנהל האחרונה, שם הוחלט להתייעץ עם גורמים משפטיים באשר לצעדים בהם תנקוט הרשות על מנת להוציא את המהלך לפועל.

נזכיר כי אתמול (ב') החליטה הכנסת כי אגרת הטלוויזיה לא תופחת בשנה הבאה ותעמוד על 390 שקל בחודש.

ברשות השידור אישרו את הפרטים. במשרד האוצר אישרו את העובדות.