עופר מנירב: להקפיא את מהלך הדיווח המקוון לרשות המסים

יו"ר ועדת המסים בלשכת רוה"ח במכתב למנכ"ל האוצר חיים שני: "הנזק המקסימלי מהחשבוניות הפיקטיביות הוא 850 מיליון שקל ולא 6 מיליארד; המעבר לדיווח מקוון - מהלך חסר אחריות של סמנכ"ל רשות המסים, בועז סופר"

הנזק המקסימלי מהחשבוניות הפיקטיביות הוא 850 מיליון שקל ולא 6 מיליארד שקל - כך טוען יו"ר ועדת המסים בלשכת רואי החשבון, עופר מנירב, במכתב ששלח למנכ"ל האוצר, חיים שני.

לטענת מנירב, הדו"ח השנתי של מנהל הכנסות המדינה לשנת 2008, שפורסם בימים אלה, מוכיח כי בשנים האחרונות חלה ירידה משמעותית ב"פער המס" (הפער בין הגבייה בפועל של מס ערך מוסף לבין פוטנציאל הגבייה). נתונים אלה, לטענתו, סותרים רבתי את טענתו של סמנכ"ל רשות המסים, בועז סופר, לפיה הנזק השנתי הנגרם מהחשבוניות הפיקטיביות הינו 6 מיליארד שקל בשנה.

נציין כי על סמך נתונים אלה שבועז סופר הציג, הוחלט על מעבר לדיווח מקוון לרשויות המס.

לטענת מנירב, ועדת הכספים והכנסת למעשה הצביעו בהחלטה על הדיווח המקוון על סמך נתונים לא נכונים שקיבלו מרשות המסים. "לצערי", כותב מנירב, "מדובר במהלך מגלומני וחסר אחריות של מר בועז סופר, סמנכ"ל רשות המסים, אשר דחף למהלך כזה עוד בתפקידו הקודם במינהל הכנסות המדינה, ואשר הצליח לנצל ואקום שנוצר במערכת המסים, ותוך מצגי-שווא והטעיה הוביל מהלך, אשר גם רבים ברשות המסים בשיחות סגורות מתנגדים לו נחרצות, ואשר יגרום למשק נזקים אדירים".

לטענת מנירב, "מדובר במהלך שגוי שנזקו למשק יהיה גבוה פי כמה מהתועלת שתצמח ממנו, אם בכלל".

מנירב קורא להקפיא את מהלך הדיווח המקוון למשך 6 חודשים, שבמהלכם יוקם צוות שיבחן ביסודיות את המהלך. לדבריו, "אין לי ספק כי בחינה יסודית ואובייקטיבית של הנושא תביא למסקנה כי מדובר במהלך שגוי ומיותר, אשר נזקו עולה עשרות מונים על תועלתו".

מרשות המסים נמסר בתגובה: "ברשות המסים דוחים בשאט-נפש את הטענות על הונאת ועדת הכספים ואת המתקפה האישית על בועז סופר. הרשות עומדת מאחורי המהלך של הדיווח המקוון וכן מאחורי האומדנים על הנזק הכבד שנגרם למדינה כתוצאה מתופעת החשבוניות הפיקטיביות. הטענות שמעלה עופר מנירב במכתבו כבר הועלו בעבר ונדחו אחת לאחת".