מאמן מכבי ת"א פיני גרשון זומן לחקירה ברשות המסים

גרשון יתושאל על אי-התאמות לכאורה בין הדיווח שהגיש בדבר הוצאותיו לבין ההוצאות בפועל ■ בנוסף נחקרים שחקני מכבי ת"א בכדורסל, גיא פניני ורביב לימונד ■ השופט ירון זריף שוחרר בערבות של 600 אלף שקל

מאמן מכבי תל-אביב, פיני גרשון, זומן היום (ג') לחקירה במשרדי החקירות של מע"מ תל-אביב, ביפו - כך נודע ל"גלובס". על-פי הידוע, גרשון יתושאל בעניין אי-התאמות לכאורה בין הדיווח שהגיש לרשות המסים בדבר הוצאותיו לבין ההוצאות בפועל, שגרמו להקטנת את חבות המס.

גורמים מקורבים לחקירה מסרו כי גרשון יידרש לתת הבהרות, וכי "תוך כדי תנועה ייראו לאן זה הולך". עם זאת, ככל הידוע מדובר על הוצאות בהיקף נמוך, ולכן סברו ברשות המסים כי אין מקום להביא את גרשון לבית המשפט.

חקירתו של גרשון מצטרפת לחקירה המקיפה המתנהלת כיום כנגד בכירים בעולם הספורט.

בנוסף נחקרים במשרדי רשות המסים שחקני מכבי תל-אביב בכדורסל, גיא פניני ורביב לימונד, בחשד להעלמות מס לכאורה. כמו כן נחקר גם סוכנו של גרשון, אריק קריין.

שופט הכדורסל ירון זריף, שנחקר אתמול (ב') בידי חוקרי רשות המסים בחשד להעלמת מס, הובא היום לבית משפט השלום. בפתח הדיון הצהיר החוקר בתיק כי לא נמצא קשר בין זריף לבין פרשת "הבנק" של מוני פנאן.

על-פי בקשת המעצר, שהוגשה בידי פקיד שומה חקירות מס הכנסה תל-אביב, בראשות רון חכם, הצטבר מידע לפיו זריף, השופט במשחקי כדורסל בארץ ובחו"ל, מעלים את הכנסתו משיפוט בחו"ל.

מבקשת המעצר עולה כי זריף הודה בחקירתו כי לא דיווח על הכנסותיו משיפוט בחו"ל. כמו כן, הוא חשוד בכך שלא שילם מס על הכנסותיו מבית הדפוס שבבעלותו.

החוקר, יוני דוד, ציין כי מניתוח מסמכי הבנק של החשוד ושל חברת דפוס גל ניר, בה הוא משמש מנהל ובעל מניות, ומבדיקת ספרי החברה, עלה חשד לפיו הוא מושך במהלך השנה מהחברה כספים בהיקף של מאות אלפי שקלים, מבלי לשלם מס.

לטענת החוקר, "במעשיו אלה, שנמשכו משנת 2004 ועד היום וכללו פעולות בנקאיות רבות בסוף שנה ותחילת שנה, התחמק ירון זריף מתשלום מס, תוך שימוש בעורמה, מירמה ותחבולה".

זריף שוחרר בתנאים מגבילים: ערבות עצמית בגובה 350 אלף שקל, ערבות צד ג' בגובה 250 אלף שקל, הפקדת מזומן או ערבות בנקאית בגובה 10,000 שקל. בזמן הקרוב צפויים חוקרי רשות המסים לזמן שופטים נוספים להיחקר בחשד להעלמות הכנסות.