סתימה בנתיבי אילון

מה זה אומר שאתה יושב על כסא גבוה יותר? שאתה יותר חזק, יותר חכם, יותר משהו?

כשראיתי את התמונה עם דני אילון על הכסא הגבוה ושגריר תורכיה על הספה הנמוכה, הייתי בטוח שזו פיקנטריה, שהצלמים "תפשו תמונה" שאין מאחוריה ולא כלום. אבל אחר כך קראתי שזה היה רעיון של סגן שר החוץ, ושהוא אפילו גאה בו. "שימו לב" הוא אמר לצלמים, "שהוא (השגריר) על כיסא נמוך ואנחנו על גבוהים, שיש רק דגל ישראל על השולחן ושאנחנו לא מחייכים". שימו לב, צלמים. שלא תחמיצו את המחזה המופלא הזה!!!

למה נועדה הפארסה הזאת? להשפיל את השגריר וארצו בגלל סידרת טלויזיה תורכית (וזדונית) המשמיצה את ישראל והיהודים. אין ספק שהתרגיל הצליח, אילון בהחלט הצליח להשפיל אבל אותנו. לו אני אדם מבחוץ הייתי תמה אם יש פה מדינה, ממשלה, או שכל העסק הזה הוא גן לילדים מאד לא מפותחים.

מה זה אומר שאתה יושב על כסא גבוה יותר? שאתה יותר חזק, יותר חכם, יותר משהו? ששלך יותר גדול? ומה זה אומר ש"אנחנו לא מחייכים"? עם מנת משכל כל כך נמוכה, כפי שבאה לידי ביטוי בארוע הזה, על מה יש לכם לחייך?

משרד החוץ של אביגדור ליברמן מבקש כל הזמן להפגין כמה הוא עשוי ללא חת, לא מתקפל בפני הגויים. אבל דווקא מה שנעשה לשגריר תורכיה הוא מעשה פחדני מאין כמותו. אתה מזמין בן אדם ואתה שם לו כיסא נמוך???!! זו הגבורה של ליברמן-אילון? זהו אקט של ילדים פחדניים שאינם מעזים, או שאינם מסוגלים, להתמודד עם בעיות האופן אינטליגנטי, אלא באמצעות טריקים מגוחכים.

אילון כתב היום בטוויטר שהוא לא מתכוון להתנצל, מכיוון ש"אחרים יכבדו אותנו אם נשמור על כבודנו". אתם מבינים? הטמבל הזה עדיין לא מבין שהוא עשה את ההיפך. השאלה המסקרנת עכשיו היא אם הדבר נעשה בהשראתו, אולי הוראתו, של ליברמן? בכל מקרה אנשים שהוגים טפשויות כאלה לא צריכים לייצג אותנו בשום תפקיד או פורום.

שלא תהיה אי הבנה: בהחלט יש בעיה עם התורכים. כאשר הנשיא שם מגדיר אותנו כ"אויב", יש להתיחס לכך, ובחומרה. ובעיקר בצורה אמיצה ומכובדת. אתה, ליברמן, רוצה להפגין שרירים? נראה אותך מחזיר ארצה את שגרירנו, או משהו כזה. מה שסגנך עשה אתמול (בהוראתך?) זה אקט של אנשים פחדנים שאינם מכבדים את עצמם.