בריטניה תחלק מחשבים ופס רחב בחינם ל-270 אלף משפחות עניות

עלות התוכנית כ-300 מיליון ליש"ט ■ ראש הממשלה גורדון בראון: נסגור את הפער הדיגיטלי

ממשלת בריטניה השיקה אתמול (ב') באופן רשמי את תוכנית הגישה הביתית, שאמורה לחלק מחשבים ניידים וגישה לאינטרנט מהיר לכ-270 אלף משפחות עניות עם ילדים בין הגילאים 3 עד 9.

בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט הממשלתי Number 10 נאמר כי התוכנית נועדה לסייע לסגירת הפער הדיגיטלי, ולאפשר לילדים ממשפחות עניות לשפר ציונים ולהגדיל את אפשרויות התעסוקה. עלות התוכנית היא 300 מיליון ליש"ט (כ-480 מיליון דולר).

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, ושר החינוך, אד בולס, השיקו את התוכנית בפורום העולמי לחינוך וטכנולוגיה שהתקיים בלונדון. בראון אמר בפורום כי "אנחנו רוצים שכל משפחה תהפוך למשפחת אינטרנט מהיר, ושבכל בית יהיה קשר עם בית-הספר".

מחשבים אינם מותרות

בולס אמר כי המחשבים היום אינם מוצר מותרות, אלא חלק חיוני מהחינוך, כמו ספרים, עטים ומחברות. לדבריו, "אנחנו מובילים את העולם בדרך שבה אנו משתמשים בטכנולוגיה בחינוך. במהפכה הדיגיטלית שאנחנו רואים בחינוך, אי-אפשר להשאיר מאחור את המשפחות הנזקקות ביותר".

התוכנית הושקה ב-2008, ומאז בוצעו שני פיילוטים בהשתתפות כ-20 אלף משפחות. רוב ההורים שהשתתפו בפיילוטים אמרו כי התוכנית שיפרה את מידת המעורבות שלהם בלימודים של ילדיהם, וכן סייעה להם עצמם לשפר מיומנויות ולרכוש ביטחון בשימוש בטכנולוגיה. חלק מההורים דיווחו כי התוכנית סייעה להם למצוא עבודה. בהודעת הממשלה נמסר כי מחקר מצא שמחשב בבית התלמידים יכול לסייע לשיפור משמעותי בציוני הבגרות.

התוכנית פתוחה בפני משפחות שהכנסתן עד 15,500 ליש"ט בשנה, או שרשומות לתוכנית כלשהי של השלמת הכנסה או ארוחות חינם בבתי-הספר. אחד מתנאי התוכנית הוא שכל ההורים יוכלו לקבל גישה מקוונת לדיווחים על התקדמות ילדיהם בבית-הספר. המשפחות הזכאיות יוכלו להגיש בקשה למענק לרכישת מחשב וחיבור מהיר לאינטרנט מרשימה של ספקים מורשים. המחשב יוענק למשפחות בחינם, והחיבור המהיר יינתן בחינם במשך שנה.

שר החינוך הקודם, ג'ים נייט, אמר אשתקד כי מיקרוסופט תומכת בתוכנית, אך לא חשף כמה השקיעה החברה ביוזמה.

בריטניה עומדת בפני בחירות כלליות, שיתקיימו בחודשים הקרובים, כאשר מפלגתו של ראש הממשלה בראון מפגרת משמעותית בסקרים מאחורי המפלגה השמרנית. השקת התוכנית עשויה לסייע לבראון לשפר את מעמדו, כאשר כבר כיום נמצא בסקרים כי יותר בוחרים סוברים כי הוא נמצא לצד "האנשים הרגילים" לעומת המתחרה מהמפלגה השמרנית, דייוויד קמרון, שנחשב ליותר ידידותי לעשירים.