הסכם שכירות חדש לפלאפון ב-835 אלף שקל לחודש

"בית פלאפון" בגבעתיים ישופץ בעלות של 6.6 מיליון שקל ■ בעלת הנכס, ישראלום, סיכמה לאחרונה על מכירתו לאמות

פחות מחודש לאחר שסיכמה על מכירת אחזקותיה (67%) ב"בית פלאפון" שבגבעתיים, מודיעה חברת ישראלום , שבבעלות מתיו ברונפמן ושולם פישר, על חתימת הסכם שכירות חדש עם חברת פלאפון לנכס.

על פי ההסכם החדש חלקה של ישראלום בדמי השכירות החודשיים יגיע לכ-835 אלף שקל. דמי שכירות אלה גבוהים ב-10% ממה ששילמה פלאפון עד כה, ובמסגרת ההסכם החדש תשקיע ישראלום כ-6.6 מיליון שקל בשיפוץ הנכס. תוקף ההסכם עד סוף 2015, עם אופציה להארכתו בחמש שנים נוספות. בסיכום 2008 הניב "בית פלאפון" לישראלום הכנסות של 8.6 מיליון שקל, ושוויו ההוגן עמד אז על 117.5 מיליון שקל.

במהלך דצמבר הודיעה ישראלום על כך שהגיעה לסיכום עקרוני למכירת אחזקותיה ב"בית פלאפון" ובנכס שלה בלוד, תמורת 262.5 מיליון שקל, לחברת הנדל"ן המניב אמות. כבר אז עדכנה ישראלום כי היא נמצאת במשא ומתן מול פלאפון להארכת חוזה השכירות עד 2015, והעריכה כי דמי השכירות החדשים יעלו ב-10%.

בשבועות האחרונים ביצעה ישראלום סדרת מימושים מאסיבית, במסגרתה סיכמה על שורת מכירות נכסים בהיקף כולל של 341 מיליון שקל, אשר תניב רווח צפוי כולל של כ-16 מיליון שקל. מכירות אלה התבצעו לאחר שהאסיפה הכללית של החברה אישרה רכישת שלושה נכסים מידי ברונפמן ופישר תמורת 46 מיליון שקל.

אישור העסקה הותנה ביכולתה של ישראלום להתמודד עם התחייבויותיה על ידי פריסת חוב קצר בהיקף של 94 מיליון שקל לטווח ארוך, וכן בכך ששיעור המימון הבנקאי בעסקה יהיה כ-60%.

המימושים שביצעה החברה צפויים לקצץ נתח משמעותי בפעילותה השוטפת, שכן הנכסים שמומשו היוו קרוב ל-50% מהכנסותיה מנכסים מניבים בארץ ב-2008.