חרם על טורקיה: חברות תיירות קיבלו איומים, צניחה במספר הטסים

העיתון "מעריב" מדווח על איומים שהתקבלו בחברות תיירות בישראל המשווקות חבילות נופש לטורקיה ■ בשנת 2009 טסו לטורקיה 890 אלף ישראלים בלבד - ירידה של 33% לעומת 1.33 מיליון נוסעים ישראלים ב-2008

החרפת המתיחות בין ישראל וטורקיה נותנת את אותותיה גם בתיירות. העיתון "מעריב" מדווח היום (ד') כי חברות ישראליות המוכרות חבילות תיור ונופש לטורקיה קיבלו איומים מצד ישראלים, במקביל לירידה חדה במספר הנוסעים לטורקיה.

בשנת 2009 טסו לטורקיה 890 אלף ישראלים בלבד - ירידה של 33% לעומת 1.33 מיליון נוסעים ישראלים ב-2008.

מנהל חברת נסיעות גדולה בישראל מסר ל"מעריב" כי האיומים שהתקבלו במשרדי החברה הינם אמיתיים וכי לא מדובר בהלצה. מנהל אחר העיד כי בימים האחרונים הוא חושש לומר מילה טובה על טורקיה, כיוון שהוא כבר חושש מחרם צרכנים על החברה שלו.

המנהלים אף ציינו כי הם חוששים להגיש תלונות במשטרה בעקבות האיומים, מחשש שהדבר יוביל לחרם צרכנים על החברות שלהם.

לפי סקר של גיאוקרטוגרפיה שמפרסם "מעריב", רק 9% מהישראלים המתכננים חופשה השנה מתכוונים לטוס לטורקיה, לעומת 16% שהעידו על כך בסקר דומה שנערך בשנה שעברה.

המשבר עם טורקיה החריף בימים האחרונים בעקבות סדרת טלוויזיה שהעלו הטורקים, בה מוצגים "אנשי מוסד" הרוצחים אנשים חפים מפשע וחוטפים ילדים.

סגן שר החוץ, דני איילון, זימן שלשום (ב') את שגריר טורקיה בישראל לשיחת נזיפה משפילה, ובעקבות כך טורקיה הודיעה כי היא מחזירה את השגריר לאנקרה לצורך "התייעצות".