פיצוץ במו"מ בין תפרון וריט 1 מאיים על הסדר החוב עם הבנקים

תפרון דיווחה כי לא הגיעה להסכמות עם ריט 1 באשר להיקף החובות והפחתת דמי השכירות במבנה אותו היא שוכרת במשגב

האם הסדר החוב של חברת הטקסטיל תפרון עם הבנקים יעלה על שרטון? החברה דיווחה הלילה לבורסה כי היא לא הצליחה להגיע להסכמה עם ריט 1 בסוגיית הפחתת דמי השכירות שלה בבניין המטה הממוקם באזור התעשייה "תרדיון" שבמשגב, מה שמציב סימן שאלה מעל הסדר החוב בחברה שמעסיקה כ-1,000 עובדים.

אחד התנאים במתווה ההסדר אליו הגיע תפרון עם הבנקים נוגע להפחת דמי השכירות שמשלמת החברה לריט 1 ופינוי חלק מהמבנה אותו היא שוכרת. זאת, לצד תנאים נוספים ובהם הזרמת הון ממבטח שמיר ומקרן פימי.

ואולם, תפרון מודה כי המו"מ בינה ובין ריט 1 לא צלח וב-11 בינואר הודיעה לה ריט 1 כי אם החברה לא תשלם לה את החובות בגין השכירות בתוך 5 ימים - היא תפנה לערכאות משפטיות.

ריט 1 טוענת כי תפרון חייבת לה דמי שכירות עבור דצמבר 2009 והרבעון הראשון של 2010 בהיקף של 877 אלף דולר, כמו גם חוב נוסף בהיקף של 570 אלף שקל. תפרון, מנגד, טוענת כי יש לה השגות באשר להיקף החוב הפתוח. 2 החברות ייפגשו בימים הקרובים וינסו בכל זאת להגיע להסכמות.

חברת הנדל"ן ריט 1משכירה לתפרון מבנה של כ-13 אלף מ"ר. תפרון הגיעה באחרונה להסדר חוב עם הבנקים לאומי , פועלים ודיסקונט , במסגרתו יזרימו יועמד לה אשראי בהיקף 31 מיליון דולר, כאשר במקביל מבטח שמיר ופימי יזרימו עד ארבעה מיליון דולר בהנפקת זכויות.