אמובי רוכשת חברה בריטית בסכום מוערך של יותר מ-15 מיליון דולר

רוכשת את RingRing Media, סוכנות פרסום סלולרית, שמספקת למפרסמים שירותי תכנון וקניית שטחי פרסום ■ "רינגרינג היא חברת הפרסום הסלולרי הגדולה ביותר בעולם, לה יותר מ-4 מיליארד פרסומות בחודש"

זירת הפרסום הסלולרי מתחממת, ואיתה גם המיזוגים והרכישות בתחום. אחרי רכישת AdMob בידי גוגל ב-750 מיליון דולר, ו-Quattro בידי אפל ב-275 מיליון דולר, גם אמובי הישראלית הפעילה בתחום מבצעת רכישה, אם כי בהיקף קטן יותר. אמובי רוכשת את החברה הבריטית RingRing Media, סוכנות פרסום סלולרית, שמספקת למפרסמים שירותי תכנון וקניית שטחי פרסום. היקף הרכישה לא פורסם, אך לפי הערכות אמובי תשלם על החברה הנרכשת למעלה מ-15 מיליון דולר.

אמובי מפתחת פלטפורמת ניהול פרסומות וקמפיין, שמאפשרת להתאים פרסומות רלוונטיות למשתמש בכל מדיה סלולרית, דוגמת הודעות מולטימדיה, SMS, סרטונים, מוזיקה, אינטרנט סלולרי ומשחקים. "רינגרינג היא חברת הפרסום הסלולרי הגדולה ביותר בעולם, והיא חברה רווחית עם הכנסות שנתיות של כ-20 מיליון דולר ויותר מ-4 מיליארד פרסומות בחודש", אומר ל"גלובס" זוהר לבקוביץ', מייסד משותף ומנכ"ל אמובי. "לאמובי יש טכנולוגיה שמתאימה למפעילים הסלולריים, ורינגרינג עובדת עם המפרסמים. הרכישה תהפוך את אמובי לחברה שנותנת שירות מלא", מסביר לבקוביץ'.

לבקוביץ' מתייחס לרכישות הקודמות בשוק, ומציין: "אחרי השלמת הרכישה, אמובי תהיה גדולה יותר מ-AdMob ו-Quattro". אמובי זכתה בתואר הסטארט אפ המבטיח של "גלובס" לשנת 2008-2009, ולאחרונה נבחרה על-ידי הפורום הכלכלי העולמי לרשימת ה-Technology Pioneer 2010, רשימת חברות מרחבי העולם שמוכיחות הישגים כחברות חדשניות מהרמה הגבוהה ביותר. לפי נתוני חברת המחקר IVC, אמובי גייסה עד היום 54 מיליון דולר בשלושה סבבי גיוס.