נחתם שת"פ בין מכון היצוא לבין Yes Bank ההודי

יקדמו במשותף את הפרויקט הישראלי-הודי Growin שמטרתו לפתח חקלאות מתקדמת באזורים צחיחים בהודו תוך שימוש יעיל במשאב המים

לפני שעה קלה נחתם היום (ד') במומביי, הודו, הסכם לשיתוף פעולה בין מכון היצוא הישראלי לבין Yes Bank ההודי. על ההסכם חתמו אבי חפץ, מנכ"ל מכון היצוא העומד בראש משלחת עסקית להודו, וסומק גוש (Mr. Somak Ghosh) נשיא קבוצת Yes Bank ההודית. החתימה התקיימה במעמד שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, הנמצא בביקור בהודו בליווי משלחת עסקית.

על פי ההסכם, מכון היצוא ו-Yes Bank יהיו שותפים בקידום הפרויקט הישראלי-הודי Growin בהובלת מכון היצוא בשיתוף עם מנהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, משרד החוץ, מש"ב ומשרד החקלאות. מטרת הפרויקט פיתוח חקלאות מתקדמת באזורים צחיחים בהודו, תוך שימוש יעיל במשאב המים. במסגרת ההסכם תקודם השותפות בין הודו לישראל בתחומי המים והאגרו-טכנולוגיה. שני הגופים יקדמו פרויקטים ופעילויות בתחומים אלה תוך חילופי ידע טכנולוגי, קידום שותפויות עסקיות ושילוב כוחות לצורך זיהוי ההזדמנויות העסקיות.

בן אליעזר אמר במעמד החתימה: "אנו מקווים שיחסי הסחר בין שתי המדינות ימשיכו לגדול, כמו גם שיתופי הפעולה העסקיים ביניהן. ההסכם הנחתם היום יוכל לרתום את הטכנולוגיה הישראלית לשיתופי פעולה בתחום החשוב כל כך להודו - החקלאות. מטרת ביקורי להגדיל את היקפי הסחר בין המדינות, ובנוסף גם להשביח את תשתית הסחר בין ישראל להודו, המהווה מדינת מפתח בכלכלה העולמית".

לדברי אבי חפץ, מנכ"ל מכון היצוא, "האזורים הצחיחים בהודו מהווים מרחב הולם לפעילות הפרויקט, והנכונות הממשלתית ההודית להטמיע חקלאות מתקדמת וחוסכת מים, מהווה פוטנציאל רב לתעשייה הישראלית".

במכון הייצוא מציינים כי Yes Bank הוא הבנק השני בדירוג הבנקים הפרטיים המובילים בהודו, שמפעיל 117 סניפים ברחבי המדינה וצפוי להקים 133 סניפים נוספים עד סוף 2010. הבנק עוסק בבנקאות כללית תוך מאמץ ממוקד בחקלאות.

יעד הייצוא מספר 5

על פי נתוני מכון היצוא, בחודשים ינואר-אוקטובר 2009 הודו מהווה את היעד החמישי בגודלו ליצוא הסחורות של ישראל. יצוא הסחורות להודו בחודשים אלה הסתכם ב-951 מיליון דולר, ירידה של 16% לעומת התקופה המקבילה ב-2008.

ב-2008 יצוא הסחורות הסתכם ב-1.4 מיליארד דולר, גידול של 90% לעומת השנה הקודמת. ענפי היצוא העיקריים: ענף היהלומים הסתכם ב-451 מיליון דולר, ירידה של 52%, והיווה 32% מהיצוא; ענף הכימיקלים הסתכם ב-449 מיליון דולר, ירידה של 34%, והיווה 32% מהיצוא; ענף המכונות והציוד חשמלי הסתכם ב-340 מיליון דולר, גידול של 2%, היווה 24% מהיצוא. ב-2008 כ-1,000 חברות ישראליות פעלו בהודו, גידול של 9% לעומת שנה קודמת.