מכירת אקסאנט מתקרבת: צוות של דל הגיע לסיכום העסקה

מכירת הפעילות עשויה להוות סיום מוצלח יחסית לחברה, לאחר שבעלי המניות - איתן וורטהיימר (40%), קרן אוורגרין (25%) וגיורא ירון (13%) - כבר השלימו עם הפסקת הפעילות, מאחר שלחברה לא נותרו מזומנים

מכירת חברת מערכת האחסון אקסאנט מתחממת. ל"גלובס" נודע כי בימים אלו שוהים בישראל נציגי ענקית המחשוב דל, לצורך סיכום פרטי הרכישה. על-פי הערכות, שווי החברה במכירה יגיע למיליוני דולרים בודדים.

המפרק הזמני שמונה לחברה לפני מספר שבועות, עו"ד ארז חבר, ממשרד עמית פולק מטלון, מסר בתגובה כי "קיימים מספר מתעניינים ברכישת הפעילות".

מכירת הפעילות עשויה להוות סיום מוצלח יחסית לחברה, לאחר שבעלי המניות - איתן ורטהיימר (40%), קרן אוורגרין (25%) וגיורא ירון (13%) - כבר השלימו עם הפסקת הפעילות, מאחר שלחברה לא נותרו מזומנים.

הסיכום המקורי היה שמח יותר

עם זאת, הסיכום המקורי עם דל, היה משמח הרבה יותר. חברת המחשוב הייתה אמורה להיכנס להסכם שיתוף פעולה משמעותי עם אקסאנט, במסגרתו תמכור את מערכותיה, וכן תשקיע בה 10 מיליון דולר. בסך-הכל, הושקעו באקסאנט במשך העשור האחרון קרוב ל-100 מיליון דולר.

את אקסאנט הקימו בשנת 2000 ניר פלג, אמנון שטרסר, גיגי בר-אור וירון, והיא מפתחת תוכנה וחומרה לאחסון קבצים. המערכת שלה מאפשרת ניצולת יעילה של מערכות אחסון, וכך תומכת בגידול מהיר וזול יחסית של היקפי המידע הנשמר, בעיקר תוך התבססות על וירטואליזציה.

בתחילת דצמבר הודיעה החברה לעובדים כי היא מפסיקה את הפעילות. לחברה הצטבר חוב בעיקר לקרן ההלוואות קראוס, שדרשה למנות כונס נכסים לחברה בגלל הלוואה וריבית בסך 10 מיליון דולר, שאקסאנט לא הייתה מסוגלת לטענתה לפרוע.

לפני כשלושה שבועות חזרה החברה לפעול כ"עסק חי" במטרה להמשיך ולתמוך בלקוחות, עד שתתאפשר מכירתה. חלק העובדים, שטענו בבקשה למינוי מפרק שהגישו לבית המשפט, כי החברה חייבת להם כמיליון דולר, הסכימו להפחתת עלויות השכר וארבעת חברי ההנהלה עובדים בתקופה הזו ללא שכר כלל. כדי לתמוך בהמשך ההפעלה, הסכימו בעלי המניות המרכזיים של החברה להזרים לה עוד כחצי מיליון דולר.

רכישה בידי דל, במידה שאכן תצא לפועל, תספק לדל מרכז פיתוח ראשון בישראל, מה שהחברה הייתה מקבלת באופן עקיף, אם ההסכם המקורי בין החברות היה יוצא לפועל. לדל, אותה הקים ומנהל מייקל דל, אין פתרון שמספק את מה שאקסאנט מבצעת - Clustered Storage - בעוד לענקיות מחשוב אחרות יש פתרונות בתחום.