גאווה ישראלית בוול סטריט: רוזטה הישראלית מזנקת ב-65%

הסיבה? מחקר משותף עם המחלקה לפתולוגיה באוניברסיטת ג'ונס הופקינס לרפואה הצביע על תוצאות טובות לבדיקה של החברה בשם miRview ■ המחקר עסק בטיפול בסרטן הריאות - נושא בוער בארה"ב, כשלמעלה מ-160 אלף אמריקנים מתים מסרטן הריאות בכל שנה

ביום מסחר תנודתי בוול סטריט, ללא אירועים משמעותיים או דרמטיים, בחרנו להפנות זרקור למניה ישראלית ש"עושה את זה" הערב בגדול: רוזטה ג'נומיקס הישראלית, היושבת ברחובות, מזנקת במסחר ב-65%. הסיבה? מחקר משותף עם המחלקה לפתולוגיה באוניברסיטת ג'ונס הופקינס לרפואה הצביע על תוצאות טובות לבדיקה של החברה בשם miRview.

רוזטה ג'נומיקס מפתחת מוצרי דיאגנוסטיקה על בסיס חומר גנטי בשם microRNA.

המחקר עסק בטיפול בסרטן הריאות - נושא בוער בארה"ב, שכן הוא גורם התמותה מספר 1 בארה"ב מסרטן, כשלמעלה מ-160 אלף אמריקנים מתים מסרטן הריאות בכל שנה.

"זהו מחקר מצויין בשבילנו, שכן הוא מאשר את הרגישות, הדיוק והאמינות של בדיקת ה-miRview שלנו", אמר קן ברלין, נשיא ומנכ"ל רוזטה.

נזכיר כי באפריל 2009 חתמה רוזטה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת הדיאגנוסטיקה והתרופות פרומתאוס, המתמחה בתחום מערכת העיכול. במסגרת ההסכם, פרומתאוס קיבלה בלעדיות על השיווק בארה"ב של שלוש הבדיקות שכבר הביאה רוזטה לשוק, כולן לאבחנה בין סוגי סרטן שונים. כמו-כן, השקיעה פרומתאוס ברוזטה 8 מיליון דולר תמורת כ-14% מהחברה.