בשורה לכי"ל: בברקליס שוריים בטווח הארוך על סקטור הדשנים

בברקליס מעניקים המלצת "תשואת יתר" לפוטאש ולאגריום ו"תשואת שוק" למוזאיק ■ יצרנית האשלג סילביניט הודיעה כי היא מתכננת להגדיל את תפוקת האשלג ב-2010 ב-14% לעומת השנה החולפת על רקע ציפיות להתאוששות הביקושים בשוק האשלג

בשורות טובות למשקיעי כי"ל : ברקליס קפיטל יוצא היום (ה') בסקירה אוהדת לסקטור יצרניות הדשנים. בברקליס שוריים בטווח הארוך על הסקטור, שכן צמיחת האוכלוסיה הגלובלית, הגדלת התמ"ג במדינות המתפתחות וצמצום שטחי הגידול אמורים לחייב את המדינות להגביר את היכולת לגדל יותר יבול ביותר איכות בפחות בפחות שטחים.

בתוך סקטור הדשנים, מעניקים בברקליס המלצת "תשואת יתר" לפוטאש ולאגריום ו"תשואת שוק" למוזאיק.

בברקליס מצפים כי שנת 2010 תהיה תנודתית לסקטור הדשנים, בעיקר בשל הרצון של הסינים ללחוץ במסגרת החוזים הקרובים את מחירי האשלג למטה, ואולם חתימה על החוזים תסמן ריבאונד בביקושים לאשלג. זו הסיבה בכלכלני ברקליס מעדיפים את פוטאש ואגריום, שהן חברות יותר מגוונות ובעלות כושר ייצור במחירים נמוכים יחסית.

עוד היום: יצרנית האשלג הגדולה ביותר ברוסיה, סילביניט, הודיעה כי היא מתכננת להגדיל את תפוקת האשלג ב-2010 ב-14% לעומת השנה החולפת על רקע ציפיות להתאוששות הביקושים בשוק האשלג. החברה הרוסית מתכננת להפיק 4 מיליון טון אשלג ב-2010 לעומת 3.52 מיליון טון ב-2009.