S&P מעלות מעלה את תחזית הדירוג של ריט 1 לחיובית

חברת הדירוג מאשררת דירוג "A" לקרן ההשקעות בנדל"ן, וקובעת דירוג זהה לאג"ח חדשות בהיקף של עד 240 מיליון שקל ■ זאת לאחר הרחבת הפעילות של ריט 1 והגדלת הפיזור בין הסגמנטים השונים של הנדל"ן המניב, תוך שמירה על הפרופיל הפיננסי

חברת הדירוג S&P מעלות העלתה היום את תחזית דירוג האשראי של קרן ההשקעות בנדל"ן ריט 1 לחיובית מיציבה, ומאשררת דירוג "A". בנוסף, חברת הדירוג קבעה דירוג זהה לאג"ח חדשות בהיקף של עד 240 מיליון שקל.

חברת הדירוג מסבירה כי שינוי התחזית מגיע לאחר הרחבת הפעילות של ריט 1 והגדלת הפיזור בין הסגמנטים השונים של הנדל"ן המניב, תוך שמירה על הפרופיל הפיננסי. להערכת הכלכלנים ב-S&P, החברה תשמור גם בעתיד על יציבות הפרופיל הפיננסי שלה, תוך המשך עלייה בהיקף הנכסים.

בהרחבת הפעילות של ריט 1, הכוונה לעסקה עם גזית גלוב , במסגרתה רכשה הקרן 49% ממרכזי המסחר G רוטשילד, G בעמק ו- G יקנעם. ב-S&P אומרים כי הרכישה מחזקת את פורטפוליו החברה, לאחר הריכוזיות שהיתה לה בתחום המשרדים, שהיתה מסוכנת יותר מהחזקת מרכזים מסחריים - להערכת הכלכלנים.

בעקבות הרכישה, היקף השטחים להשכרה גדל ל-175 אלף מ"ר, וצפוי להניב NOI שנתי של כ-105 מיליון שקל, תוך תפוסת השכרה גבוהה.

ריט 1 הוקמה באפריל 2006 כקרן להשקעות בנדל"ן (REIT הראשונה בישראל על פי מודל קרנות הנדל"ן המקובל בעולם). ריט 1 משמשת כלי להשקעה בנדל"ן למשקיעים מוסדיים ופרטיים. הקרן נרשמה למסחר בספטמבר 2006 ומאז היא בתהליך צמיחה מואץ. מאז הקמתה וכולל הרכישה האחרונה החברה מונה 17 נכסים מניבים בשווי המוערך בלמעלה ממיליארד שקל, רובם משרדים באזורי ביקוש.