משלחת אנשי עסקים מהגליל תצא בשבת הקרובה לוייטנם

זאת במסגרת פרויקט "חוצים גבולות" ובעקבות ביקור של שר האנרגיה הוייטנמי בישראל ■ אנשי עסקים מתחומי הרפואה, איכות הסביבה, טלקום ומים ינסו לסגור בוייטנם עסקאות לאספקת פתרונות בתחומי החקלאות, הכרייה ואחרים

משלחת אנשי עסקים ישראלית תצא בשבת הקרובה לוייטנם, במטרה ליצור שיתופי פעולה עסקיים ולספק לאנשי תעשייה וייטנמים פתרונות טכנולוגיים. המשלת יוצאת במסגרת פרויקט "חוצים גבולות" ביוזמת מט"י (מרכז טיפוח היזמות) צפון הגליל, הנתמך ע"י הרשות לפיתוח הגליל, משרד החוץ ומשרד התמ"ת.

המשלחת מורכבת מאנשי עסקים בתחום הרפואה, איכות הסביבה, טלקום ומים. במהלך פעילות בפרויקט "חוצים גבולות" ב-2009, ביקרו ונפגשו שתי משלחות של שגרירים ונספחים כלכליים, האחת ממזרח אסיה והשנייה מדרום אמריקה, עם מפעלים ויזמים מצפון הגליל. שיא פעילות ההכנה היה בספטמבר, בביקורו של סגן שר האנרגיה הוייטנאמי במרחב הצפון.

המשלחת תשהה ארבעה ימים בוייטנם, ותלווה ע"י מנכ"ל מט"י צפון הגליל, השגריר הוייטנמי בישראל וכן שגריר ישראל והנספח הכלכלי של ישראל בוייטנאם.

"בביקורו של שר האנרגיה הוייטנמי עלו על הפרק צרכים מהותיים לכלכלתה ופיתוחה של ויאטנם", אמר יובל משה, מנכ"ל מט"י צפון הגליל בקריית שמונה. "אני מאמין כי וייטנם הולכת להיות מדינה מובילה ומתקדמת בעולם. אנו שמחים שאנחנו יכולים לתרום מהטכנולוגיה והידע של המפעלים שלנו בצפון הארץ, והפרויקט הזה, שיש לו פוטנציאל לייצר עסקאות מהותיות, יכול להוות חיזוק עצום לתעשיות באזור הצפון".

חקלאות ופחם

מדינת וייטנאם, שרוב כלכלתה מתבססת על ייצור חקלאי עם גידולים כמו אורז, תירס, וגומי, וכן על מפעלים גדולים לייצור פחם וברזל, זקוקה לטכנולוגיות חדשות. זאת, על מנת שתוכל לייצר חקלאות חכמה ולשמור על איכות הסביבה במדינה. רק באחרונה נודע כי הממשלה קיבלה תקציב גדול דרך הבנק העולמי לטיפול בבדיקת איכות האוויר והשאיפה היא להיות שותפים לפרויקט זה.

מט"י צפון הגליל היא עמותה לפיתוח עסקים הממומנת ע"י גורמים ציבוריים כגון הרשות לפיתוח הגליל של המשרד לפיתוח נגב גליל, הסוכנות היהודית, ג'וינט ישראל הרשות לעסקים קטנים ובינוניים ואחרים. סניפי המט"י מסייעים במתן ייעוץ ראשוני לאדם שרוצה להקים עסק או לבעל עסק קיים, ובונים עימו יחד תוכנית אסטרטגית, עורכים בדיקות כדאיות כלכלית, כותבים תוכניות עסקיות ומסייעים בגיוס מימון לעסקים חדשים וקיימים.