עובדי "הארץ" מחדשים את מאבקם: דורשים חוזה קיבוצי

יו"ר ועד עובדי "הארץ": "אם ההנהלה תשיב בשלילה, נשקול התארגנות במקום העבודה ופנייה לבית הדין לעבודה"

עובדי עיתון "הארץ" עומדים בפני מאבק נוסף מול הנהלת העיתון. ועד העובדים של העיתון צפוי לשלוח בימים הקרובים מכתב במסגרתו הוא דורש מההנהלה לחתום על הסכמי עבודה קיבוציים מול כל העובדים; זאת, בעקבות פגישות שקיים הוועד באגודת העיתונאים.

ל"גלובס" נודע כי כבר לפני מספר חודשים שלח ועד העיתון למו"ל "הארץ", עמוס שוקן, מכתב ובו הוא מבקש מההנהלה לחתום מול העובדים הסכמים קיבוציים שיבטיחו את ביטחונם התעסוקתי, אך נענה בשלילה.

כעת מתכננים העובדים לחדש את דרישתם, תוך חבירה לאגודת העיתונאים בתל-אביב. אם ההנהלה תענה שוב בשלילה, מתכנן הוועד שורת צעדים נגד ההנהלה.

כזכור, לפני כשנה יצאו עובדי "הארץ" למאבק במסגרתו הכריזו על סכסוך עבודה לאור פגיעה בתנאי העסקתם, על רקע קיצוצים שערך העיתון. כעת הם שוקלים לחדש את המאבק. יש לציין כי עיתון "הארץ" הוא העיתון הראשון בישראל שהנהיג חוזי עבודה אישיים עם עובדיו.

"החוק היום תומך בצד של העובדים", אמר לגלובס יו"ר ועד העובדים של עובדי "הארץ", אריאל יעקובי. "נעשה פנייה רשמית בעניין מטעם אגודת העיתונאים, ולפי התשובה שנקבל נראה מה נעשה. יש שני כיווני פעולה אפשריים: אחד הוא התארגנות במקום העבודה, והשני זה פנייה לבית דין לעבודה".

מעיתון "הארץ" נמסר: "אין תגובה".