יעקב לוזון רכש את מלוא השליטה ברשת בתי-הקפה אילן'ס

לוזון, שרכש בעבר 50% מהרשת, רכש את 50% הנותרים ונפרד ממייסד הרשת, אילן שנהב, בטונים צורמים: "כשהעסק נוהל בידי שנהב, החברה הפסידה מיליוני שקלים" ■ שנהב: "לא נהניתי להתנהל מול לוזון"

השליטה ברשת בתי-הקפה אילן'ס נמכרה לאיש העסקים, יעקב לוזון, בעל חברת "הקנייה הבטוחה" המחזיקה ב"לוזון ליסינג" ובחברה הנדל"נית "קאר סנטר". משפחת לוזון מחזיקה בקבוצת הכדורגל מכבי פתח-תקווה, והאח, עמוס לוזון, משמש כנשיא קבוצת הכדורגל.

תחילה רכש לוזון, יחד עם חברת C DATA, יבואנית HP בישראל, 50% מהרשת, כאשר אחזקותיו של מייסד הרשת, אילן שנהב, ושותפו אמיר גרינברג, דוללו במחצית. מאוחר יותר רכש לוזון את חלקה של C DATA שלדבריו ביקשה לצאת מהעסקה "כי היא לא התאימה להם לגודל", וכן את חלקו של שנהב.

הצדדים מסרבים לפרט את התמורה לעסקה. "הפקדנו כמה מיליוני שקלים בחשבונות הבנק ולקחנו את הכל כמו שזה, הן את החובות והן את המקומות", אמר לוזון ל"גלובס".

יציאתו של שנהב מהרשת, באה על רקע חילוקי דעות בין הצדדים. שנהב סיפר ל"גלובס": "כשהם (לוזון - א"ח) נכנסו ב-50%, חשבתי הם שבאים לסייע ולתת פוש נדל"ני. הרעיון היה שהם יתנו לי להתנהל חופשי. בסוף התברר שהם התערבו בכל דבר הכי קטן כמו למה אין סופגניות בחנוכה, למה אין מילשייק, טוסט ושקשוקה. אז זה לא אני. קצת רבנו והתווכחנו והחלטנו להיפרד. לא קיבלתי מיליונים רבים של דולרים והסיטואציה לא הייתה סימפטית. לא נהניתי להתנהל מולם, אבל בודאי שקיבלתי כסף ואני בדרכי החדשה", אומר היום שנהב.

לוזון בתגובה טוען כי "היו חילוקי דעות בנושא הניהול. באופן שהעסק התנהל הוא הפסיד כסף, ועובדה שהיום העסק מרוויח כסף. בשנת 2008 שהעסק נוהל בידי אילן שנהב, החברה הפסידה מיליוני שקלים. בשנת 2009 החברה רווחית".

תוכניות לפתיחת 10 סניפים חדשים ב-2010

רשת אילן'ס הוקמה באפריל 1994 על-ידי אילן שנהב. מאוחר יותר הצטרף אליה כשותף אמיר גרינברג. הרשת הייתה לרשת הקפה הראשונה בארץ שהתמחתה בקפה איכותי. בניגוד לשאר עסקי הקפה, אילן'ס שמרה על המיקוד בקפה, ולא הרחיבה את התפריט בסניפים למזון, למעט כריכים ומאפים. הרשת מונה כיום 14 סניפים בבעלות מלאה.

עם העברת הבעלות על הרשת, נסגר הסניף שהרשת פתחה בישוב קדימה תחת המותג "אילן'ס בכפר". במקביל, הורחב התפריט ברשת, והתקבלה החלטה להפוך את הרשת לכשרה ולסגור את הסניפים בשבתות, לרבות סניף הרשת באבן-גבירול בתל-אביב. ברשת קיבלו החלטה להתרחב משמעותית, ואף שמו ליעד לפתוח במהלך השנה הנוכחית 10 סניפים: בירושלים, אילת, אשדוד וראשון-לציון.

בעניין זה אומר לוזון: "יש מו"מ לגבי מקומות ספציפיים, אבל אין עדיין חוזים חתומים. בעוד שבמרכז נמשיך לפעול בבעלות, הכוונה היא גם להתרחב לפריפריה באמצעות זכיינים".

לדברי לוזון, מחזור המכירות השנתי של אילן'ס בעת הרכישה, עמד על 22 מיליון שקל. היעד ל-2010 הוא מחזור של 25 מיליון שקל ולאחר מכן גידול של 10% מדי שנה, ב-4 השנים הקרובות.