הערכות: הבנקים לא יחלקו דיבידנדים גם ב-2010

אנליסט של ברקליס קפיטל ישראל: "לאחר ששמענו את הטון של דברי בנק ישראל אנחנו הופכים לסקפטיים בשאלת הדיבידנדים"

להערכת ברקליס קפיטל ישראל הבנקים לא יחלקו דיבידנדים גם בשנת 2010. הקונצנזוס בשוק הוא כי אחרי שנתיים רצופות בהם נמנעו הבנקים לחלק דיבידנדים בשל המשבר והצורך להגדיל את הלימות ההון יחזרו הבנקים לחלק דיבידנד בשנת 2010. האנליסט ג'וזף וולף מברקליס ישראל (לשעבר ליהמן ברדרס ישראל) טוען אחרת.

"הציפייה לחלוקת דיבידנד מתעתעת ואנחנו פחות אופטימיים, ציפינו שלאומי ומזרחי טפחות (ברקליס לא מכסה את הבינלאומי - ע.פ) יתחילו לחלק דיבידנד במהלך 2010 אבל עכשיו אנחנו כבר לא בטוחים. לאחר ששמענו את הטון של דברי בנק ישראל אנחנו הופכים לסקפטיים בשאלת הדיבידנדים ולא נראה שתהיה חזרה מהירה למדיניות חלוקה. בנק לאומי תמיד היה שמרני יותר וקשוב יותר לרגולטור מבנקים אחרים ולאחר שיחות עם בכירי הבנק לא צפויה להערכתי חלוקת דיבידנדים בלאומי לפני שנת 2011".

ציפיות במערכת הבנקאית

המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, כבר הודיע באופן רשמי כי לא יתיר חלוקת דיבידנד לפני שיראה את תוצאות דו"חות הרבעון הראשון של 2010, הרבעון הראשון שידווח על פי באזל 2. לכן קיימות ציפיות במערכת הבנקאית כי מחודש יוני ייפתח הסכר ודיבידנדים יחולקו. עם זאת וולף סבור כי השמרנות היתרה של בנק ישראל תמנע חלוקת דיבידנד גם בשנת 2010.

להערכתו לפני שישחרר את החבל ימתין הרגולטור לא רק להשפעות באזל 2 אלא גם להטמעת החוזר החדש של חובות פגומים והשפעתו על היקף ההפרשות לחובות מסופקים. החוזר אמור להיכנס לתוקף ביולי הקרוב ולכן מעריך וולף שבשנת 2010 יהיו מעט מאוד דיבידנדים אם בכלל.