"טייקונים זרים שלא משלמים אגרות זה שוד הקופה הציבורית"

מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר, קורא לשר התקשורת, משה כחלון, להימנע עכשיו ממצב שבו בעוד כמה שנים תקום ועדת חקירה שתבדוק מדוע מדינת ישראל ויתרה על כספים שיכלה לקבל מטייקונים זרים בשל ויתור על תמלוגים, על אגרות תדרים

מנכ"ל פרטנר , דוד אבנר, קורא לשר התקשורת, משה כחלון, להימנע עכשיו ממצב שבו בעוד כמה שנים תקום ועדת חקירה שתבדוק מדוע מדינת ישראל ויתרה על כספים שיכלה לקבל מטייקונים זרים בשל ויתור על תמלוגים, על אגרות תדרים. "זהו שוד של הקופה הציבורית", אמר אבנר, שהתכוון להקלות שהמדינה מתכוונת לתת למפעיל הסלולרי החדש.

הגורם המשמעותי ביותר שאמור להשתתף במכרז נכון לעכשיו זו חברת מירס, שהסכם הבנות על רכישתה נחתם עם המשקיע הצרפתי פטריק דרהי, שרכש את השליטה בחברת הוט.

שורת הקלות

כחלון ביקר היום בחברת פרטנר ושמע משנה סדורה מדוע כניסת המפעיל החדש בתנאים שפרסם המשרד היא בגדר שוד הקופה הציבורית. "התחרות צריכה להתבסס על תשתיות עצמאיות וכמו שפרטנר השקיעה והקימה תשתית בפריסה ארצית מלאה, מבלי שקיבלה הקלות מהמדינה, כך צריך לקרות גם הפעם.

מדוע שיבוא טייקון זר ולא ישלם תמלוגים מלאים עבור התדרים ואיזו סיבה יש שיתנו הטבות לחברה שיכולה להיות זרה, ובכך ירוקנו את קופת המדינה? בהנחה שיקימו תשתית ויתחייבו לספק כיסוי גם בפריפריה ולא רק במרכז - תחת כל ההנחות האלה אנחנו מברכים את המשרד על כניסת שחקנים חדשים", אמר אבנר.

"אני מוחה על כך שבעצם על חשבון תושבי מדינת ישראל יתנו את הרכוש הלאומי הזה לגורמים פרטיים על חשבון כסף שאמור להגיע לאזורי הפריפריה. אני נגד שוד הקופה הלאומית כמו שנעשה על ידי טייקונים בעבר. פרטנר משלמת מיליארד שקל בשנה לקופת המדינה. אני לא חושב שצריך לוותר על זה. מי שמגיע עכשיו - לתת לו את זה חינם זה לא ראוי", אמר אבנר.

המכרז למפעיל סלולרי חדש אמור להתפרסם בחודשים הקרובים ובעידוד משרד התקשורת והאוצר מתכוונת המדינה להעניק לו שורה של הקלות בפריסת הרשת (כך שיוכל להשתמש באתרים קיימים של המפעילים), תמלוגים מופחתים ואגרות תדרים בהנחה משמעותית.