די-מדיקל נפרדת ממייסד ומנכ"ל החברה-בת נילימדיקס

המנכ"ל הנכנס, אפרי ארגמן, לשעבר מנכ"ל ITGI: "מי כמוני יודע שכאשר לא רואים דברים עין בעין, לפעמים צד אחד צריך לזוז הצידה"

חילופי הנהלה בחברת נילימדיקס, הזרוע המובילה בפעילות חברת די מדיקל הבורסאית. מייסד ומנכ"ל החברה, אברהם שקלים, יעזוב אותה עקב מה שהוגדר בהודעת די מדיקל כ"התייעלות המבנה הארגוני" של הקבוצה. את מקומו יתפוס אפרי ארגמן, שימשיך במקביל לכהן גם כמנכ"ל החברה-האם.

החלפת מנכ"ל, שהינו יזם החברה, במנכ"ל בעל אוריינטציה מסחרית יותר, אינה מהלך נדיר בשלב הפעילות של נילימדיקס, שבו היא הופכת מחברת פיתוח לחברה ששמה דגש על מערך המכירות.

אולם, בדרך-כלל אם היחסים טובים, נהוג להותיר את המנכ"ל הקודם בתפקיד מוביל בחברה, למשל סמנכ"ל טכנולוגיות, או לפחות בתפקיד סמלי, דוגמת נשיא או דירקטור.

מהודעת די-מדיקל וההיכרות עם המודל הקלאסי של פרידת חברה מהיזם שלה, נראה כי שקלים עוזב כעת לחלוטין, מהלך המרמז כי הפרידה לא הייתה ברוח טובה. שקלים עצמו סירב להגיב להודעה.

עזיבה משמעותית

עזיבתו של שקלים משמעותית לדי-מדיקל מאחר שאין הוא עומד רק מאחורי הפיתוח של נילימדיקס, אלא גם אחראי לחלק מהפיתוחים האחרים בחברות-הבנות בקבוצה, למשל זה של חברת ג'י-סנס.

ארגמן, שמחליף אותו, הסביר כי "בשלב אליו הגיעה די-מדיקל, יש היגיון לאחד את החברות-הבנות תחת הנהלה אחת. אברהם עשה עבודה נהדרת בשלב שבו החברה עסקה בפיתוח, אבל עכשיו הדברים קצת אחרים.

"כשיש שינויים כאלה, לא תמיד רואים דברים עין בעין, לעתים עד כדי שצד אחד צריך לזוז הצידה. מי כמוני יודע". ארגמן כנראה מתכוון לעזיבתו את חברת ITGI, בעקבות חילוקי דעות עם בעל השליטה, צבי בומס, טרם מונה למנכ"ל די-מדיקל.

שקלים לא יחסר לכם כמפתח של טכנולוגיות חדשות לחברות-בנות נוספות בקבוצה?

"יש לאברהם עוד מה לתרום בדי-מדיקל, אם ירצה בכך, אבל במסגרת שונה ממה שתרם עד היום. אולם, בנוסף אליו יש לנו היום בקבוצה הון אנושי טוב מאוד".