מועצת הכבלים והלוויין תערוך מעקב אחר הקיצוצים ב-HOT

בכוונת HOT לקצץ כ-200 מיליון שקל בתחום התוכן ■ בעל המניות החדש בחברה, פטריק דרהי, התחייב בפגישה עם בכירים בשוק התקשורת כי תחום התוכן לא ייפגע

מועצת הכבלים והלוויין תערוך מעקב אחר קיצוצי חברת HOT בתחום התוכן. ל"גלובס" נודע כי במהלך השבוע שעבר נפגש בעל המניות החדש בחברת הכבלים, פטריק דרהי, עם שר התקשורת, משה כחלון, ובהמשך קיים סבב פגישות שהוגדרו פגישות היכרות עם בכירים במשרד התקשורת, ובהם יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן.

בתוך כך נודע כי אל מועצת הכבלים והלוויין הגיעו פניות מגורמים שונים בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית, אשר הביעו חשש משורת הקיצוצים המתוכננת ב-HOT. על-פי הערכות, מתכננת החברה לקצץ עד 200 מיליון שקל בתחום התוכן.

במסגרת זו החלו להשתנות חוזים בין ספקי התוכן והערוצים לבין החברה, כאשר HOT מגדילה את האחוזים שהיא דורשת לעצמה. בין היתר השתנו הסכמים מול מנהלי ערוצים זרים וישראלים והסכמי תוכן בשירות ה-VOD.

הישיבה מול דרהי ונציגיו, עו"ד יוסי עבאדי ומייקל בוקובזה, התנהלה באופן חריג ללא נציגי הנהלת החברה. מצד מועצת הכבלים נכחו בישיבה ראש המינהלת, דורלי אלמגור, וחברי המועצה יגאל לוי וחיים ביראון, שהביעו דאגה לנוכח הקיצוצים המתוכננים.

ל"גלובס" נודע כי דרהי, מצידו, התחייב כי התוכן בחברה לא ייפגע. איש העסקים הצרפתי התחייב להמשיך ולפתח את תחום התוכן בחברה ולעודד השקעה בתחום.

למרות הדברים, בכוונת מועצת הכבלים והלוויין לנקוט מספר צעדים, במסגרתם היא מבקשת להבטיח כי חברת HOT לא תפגע בתעשייה המקומית. בין היתר שוקלת המועצה לבקש מהחברה לחשוף את החוזים החדשים ומסמכים אחרים אשר אמורים להעיד על כוונות הקיצוץ שלה.

במועצת הכבלים והלוויין סירבו להגיב.

מ-HOT נמסר כי "אלה שטויות שאנחנו לא מוכנים להתייחס אליהן".