סופית: אמנון נדב ימונה ליו"ר מועצת הרשות השנייה

ועדת שפניץ: אביהו מדינה ייאלץ להתפטר מראשות אקו"ם אם ירצה להתמנות לחבר מועצת הרשות השנייה

אביהו מדינה ייאלץ להתפטר מראשות אקו"ם אם ירצה להתמנות לחבר מועצת הרשות השנייה - כך קבעה ועדת שפניץ האחראית על מינויים בשירות הציבורי.

החשש הוא כי יהיה ניגוד עניינים בין עמידתו של מדינה בראש הארגון האמון על התמלוגים שמקבלים האמנים ובין היותו רגולטור המפקח על תחנות הרדיו האזוריות המשלמות תמלוגים.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", גורמים בקרב תחנות הרדיו האזוריות הביעו מחאה על הכוונה למנות את מדינה לחבר מועצת הרשות השנייה, משום שכרגולטור יהיה עליהם להציג בפניו את דו"חותיהם הכספיים. זאת בעוד הוא עומד בראש גוף שמנהל משאים ומתנים עסקיים מולם.

בתוך כך אישרה ועדת שפניץ כמה מחברי מועצת הרשות החדשה שאמורה להיכנס לתפקידה בסוף החודש. אמנון נדב, כעת מתברר, יהיה יו"ר מועצת הרשות השנייה הבא.

ממשרד התקשורת נמסר: "אביהו מדינה הינו מועמד הראוי לכהונה במועצת הרשות. מר מדינה ביקש להגיע לרשות השנייה כדי לתרום מניסיונו למועצה. ההתניה שהוא ייאלץ להתפטר מתפקידו כיו"ר אקו"ם לא היתה מקובלת עליו, ולכן הוא הסיר את מועמדותו. השר מצר על כך שמר מדינה לא יכהן ברשות, וסבור כי הוא יכול היה לתרום מניסיונו הרב. אמנון נדב ייכנס לתפקידו כיו"ר המועצה בזמן הקרוב".