4 כותרות, סוף שבוע אחד

זה היה אחד מאותם רגעים שבהם ניתן להבין למה קשה כל-כך לכתוב סאטירה בישראל

תיק תקשורת

זה היה אחד מאותם רגעים שבהם ניתן היה להבין למה קשה כל-כך לכתוב סאטירה בישראל. יושב עו"ד גד שימרון, יועצם המשפטי של בני-הזוג נתניהו, ב"אולפן שישי" של ערוץ 2, ומסביר ליאיר לפיד כי מקור תלונתה של עובדת משק-הבית בביתם הקודם של ראש הממשלה ורעייתו הוא על רקע סכסוכים שנוגעים לתקשורת הישראלית.

לפיד נותן לו כמה שניות, ואז קורא לו להתמקד בעניין המשפטי. עו"ד שימרון כיוון לעניין המלחמה הלוהטת בין "ידיעות אחרונות" ל"ישראל היום", ופיתוח הדיון בכיוון הזה היה יכול להיות מרתק, אלא שלפיד - מה לעשות - הוא גם האיש שטורו האישי פותח בכל שבוע את מוסף הדגל של "ידיעות אחרונות", ולכן כשהוא נוזף בעורך הדין שמולו להיצמד לעניין המשפטי, הוא מבקש בעצם להיחלץ מאי-הנוחות שהנושא עלול לגרום לו.

טורקי קטן

דני איילון, האנטי-גיבור התקשורתי של השבוע שעבר, התארח ב"פגוש את העיתונות". ההתקפה על מעשיו חילצה ממנו אמירות לפיהן ישראל לא תהסס לגרש מכאן שגרירים שמעשי מדינותיהם יפגעו בנו. שמעתם, גויים? גורו לכם מפנינו!

רבות דובר על פרשת ההשפלה שהיתה לבומרנג, אבל בצהלה הכללית נדמה כי נשכחו העובדות: סגן שר החוץ זימן במכוון את השגריר הטורקי, כדי להושיב אותו על מה שנראה כספה שסחבו כמה סטודנטים לדירתם מהסלון הישן של הדודה, בעוד אנשי משרד החוץ יושבים על כסאות גבוהים. נכון שאיילון נתפס בקלקלתו בגלל שהיה מספיק טיפש כדי לתת את הוראות הבימוי לצלמים בעודו מוקלט, אבל נניח לרגע שהיה מצליח - איזו תועלת מדינית היתה צומחת לישראל מהמעשה?

האם התקיים במשרד החוץ דיון שבסופו הוחלט להגיב על ההסתה בתקשורת הטורקית באמצעות הושבת שגרירה על ספה מהוהה? ואיך זה שהמגיבים הקבועים מטעם הימין, שרק לפני שבועיים השוו בין כותבי "ארץ נהדרת" ללא פחות מאשר גבלס, אמן התעמולה הנאצית, החמיצו הפעם את ההשוואה לסצנה מהסרט "הדיקטטור הגדול" (גיא זוהר בערוץ 10 ו"ארץ נהדרת" בערוץ 2), שבו מגלם צ'ארלי צ'פלין את בן דמותו של היטלר. אולי השכלה קולנועית זה קטע של שמאלנים בלבד?

פלילי או סתם מוזר?

הפרשה השלישית שעשתה כותרות בסוף השבוע, היתה מעצרו של גואל רצון. סיפור המשפחה המורחבת בפי אחדים, או "הכת" בפי אחרים, נחשף בשעתו בערוץ 10 על-ידי הכתבת שלי טפיירו.

שנה חלפה - ורצון נעצר. בעוד כלל הציבור תוהה האם כללה תופעת רצון גם היבטים פליליים חמורים של קיום יחסי מין עם קטינות, כפי שעולה לכאורה מהחקירה, או שמא מדובר בתופעה לא מקובלת אך בשום אופן לא פלילית - הנחית ערוץ 2 את הנוקאאוט: ראיון עם מישהי שטוענת שרצון כפה עליה יחסי מין בעודה קטינה.

במישור הפלילי התיק הזה עוד יתברר בית המשפט. במישור התקשורתי התחלקו הפעם הערוצים 2 ו-10 בעבודה: ערוץ 10 תיפקד כמשטרה, ערוץ 2 כפרקליטות.

הייתי בהאיטי

שוב יוצא הזמר אל הדרך. הרקולסים מועמסים, רופאים מתגייסים, דובר צה"ל מלעיט אותנו בחומרים שאנחנו כה אוהבים: משפחה מקומית שרה שירי הלל לישראל, לאחר שאנשי פיקוד העורף חילצו את אביה מבין ההריסות. אין מה לדבר, באסונות אנחנו גדולים. זאת רק השגרה הארורה והמיותרת הזאת, בין אסון לאסון, שאיתה אנחנו כה מתקשים להתמודד.