שר הביטחון ברק נפגש עם בכירי ממשלת טורקיה

השיחה שאמורה הייתה להימשך כשעה וחצי התארכה ליותר משלוש שעות וחרגה באופן יוצא דופן מלוחות הזמנים

בצל המשבר ביחסים והאיומים השונים לאחר מפגש סגן שר הביטחון, דני איילון עם שגריר טורקיה בישראל, נפגשו היום (א') שר הביטחון, אהוד ברק, שר החוץ הטורקי, אחמט דאווד אולו, ושר ההגנה הטורקי, וג'יד גונול, באנקרה ודן עימם ביחסים בין שתי המדינות ובכל הנושאים הביטחוניים והמדיניים שעל הפרק.

השיחה שאמורה הייתה להימשך כשעה וחצי התארכה ליותר משלוש שעות וחרגה באופן יוצא דופן מלוחות הזמנים.

יש לציין כי הפגישה נערכה באווירה ידידותית ביותר. השר הטורקי דאווד אולו, ציין את חשיבות היחסים בין שתי המדינות, מרכזיותו של שר הביטחון ברק ביחסים בין שתי המדינות ויכולתו לקדם את השלום בין ישראל לפלסטינים ובין ישראל לסוריה.

בשיחה לובנו חלק גדול מהמחלוקות בין שתי המדינות ונדונו סוגיות אסטרטגיות אזוריות כמו הצורך לקדם את המו"מ בין ישראל לפלסטינים והאיום האיראני.

השר ברק הציג את הסוגיות שעל הפרק והתמקד באיום האיראני והשלכותיו ההרסניות על המזה"ת כולו. השר ברק ציין כי ישראל רוצה בהסדר עם הפלסטינים על פי עיקרון שתי מדינות לשני עמים. בסיום הפגישה סוכם על המשך המגעים בין שתי המדינות, המשך ההידברות וקיום ביקורים תכופים בין נציגים של ישראל וטורקיה.

בשיחה בין שר הביטחון ברק לשר ההגנה הטורקי נדונו גם נושאים ביטחוניים וצוין הצורך לשפר את היחסים בין שתי המדינות. גם בפגישה זו חזר שר הביטחון, ברק, והתמקד באיום האירני ובמו"מ אפשרי בין ישראל לפלסטינים ובין ישראל לסוריה.