נסרדישי: לא יוטלו סנקציות אוטומטיות על חברות שלא יחלו דיווח מקוון

החל מינואר מחוייבים עוסקים שמחזור עסקאותיהם לשנה גבוה מ-4 מיליון שקל בהגשת דיווח מקוון ■ נסרדישי: במקרים שרשות המסים תשוכנע כי הדיווח המקוון לא הופעל מסיבות מוצדקות, היא לא תטיל סנקציות בשלב זה

מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, הינחה שלא להטיל סנקציות אוטומטיות על חברות שלא יפעילו את הדיווח המקוון או יפעילו את המהלך באופן לא תקין, במהלך חצי השנה הקרובה.

נסרדישי הבהיר כי באותם מקרים שרשות המסים תשוכנע כי הדיווח המקוון לא הופעל מסיבות מוצדקות, היא לא תטיל סנקציות בשלב זה.

החל מינואר 2010 מחוייבים עוסקים שמחזור עסקאותיהם לשנה גבוה מ-4 מיליון שקל בהגשת דיווח מפורט על עסקאותיהם ותשומותיהם בתדירות חודשית באופן מקוון. על-פי התיקון לחוק, אי-הגשת הדו"ח באופן מקוון, לרבות הגשתו באופן לקוי או לא מדויק, תגרור הטלת סנקציות.

נגה קינן, יו"ר פורום ה-CFO המייצג למעלה מ-650 סמנכ"לי כספים של החברות המובילות במשק, פנתה לנסרדישי וביקשה לתת לעסקים תקופת מעבר שבמהלכה לא יוטלו סנקציות פליליות על סמנכ"לי כספים בשל אי-הגשת הדו"ח המקוון או בשל טעויות בהגשתו.

לטענתה, תקופת מעבר שבה לא יוטלו סנקציות פליליות היא מחויבת המציאות, בשל העובדה שישנן סוגיות רבות בדיווח המקוון שטרם קיבלו מענה מלא מרשות המסים, ובשל כך שנדרש פרק זמן של מספר חודשים לבדיקת מערכות הדיווח המקוון בכל החברות ולהטמעתן.

בעקבות דרישה זו הורה נסרדישי לעובדי הרשות שלא למהר להטיל סנקציות שנגרמו "בעטיים של קשיים אובייקטיביים הקשורים ליישום המערכת והפעלתה".