מטיס קפיטל מקדמת את מכירת פטרו גרופ לחברה אוסטרלית

(עדכון) - זאת לאחר שמכרה את חלקה ביפנאוטו לגד זאבי, שרכש 50% ממניות החברה ב-120 מיליון שקל ■ ברזילי: "היתה לנו תקופה טובה ביפנאוטו, ואנו יוצאים לדרך חדשה. יהיה לנו עכשיו הרבה כסף בקופה, שיתווסף גם לעסקי הדלק שנמכור"

איש העסקים גד זאבי, המחזיק ב-50% מיפנאוטו, חתם אמש על העסקה לרכישת מלוא אחזקות מטיס קפיטל 50%, בחברה תמורת 120 מיליון שקל במזומן ובמניות. מטיס קפיטל , שבשליטת אמנון ברזילי ומוני הראל, מקדמת במקביל עסקה למכירת החברה הבת פטרו גרופ ל- United Petroleum מאוסטרליה, הפעילה בתחום הדלק, כך נודע ל"גלובס".

ברזילי, המשמש בתפקיד יו"ר מטיס קפיטל, אמר היום ל"גלובס" כי "הייתה לנו תקופה טובה ביפנאוטו ואנו יוצאים לדרך חדשה. יהיה לנו עכשיו הרבה כסף בקופה שיתווסף גם לעסקי הדלק שנמכור ונתחיל עסקים חדשים". לפטרו-גרופ הציבורית, שבשליטת מטיס קפיטל, יש 350 תחנות דלק בארה"ב.

זאבי, המשמש בתפקיד יו"ר יפנאוטו, מחזיק בחברה באמצעות חברת מיראז' הרשומה כחברה זרה מאיי הבתולה הבריטים ונמצאת בשליטת טליה זאבי, אשתו של גד זאבי וארבעת ילדיהם (רמי, יעל, מיכל וגור). במסגרת העסקה יעביר זאבי, המחזיק כיום ב-35.7% ממניות מטיס קפיטל, 31% ממניותיו בשווי של כ-40 מיליון שקל לידי מטיס קפיטל, וכן 80 מיליון שקל במספר תשלומים.

כיוון שמטיס קפיטל קונה במסגרת העסקה את המניות של עצמה, זה נחשב כחלוקת דיבידנד, ולכן תבצע הקטנה של ההון העצמי בשיעור של 30 מיליון שקל. במסגרת ההסכם התחייב זאבי לתמוך במטיס קפיטל על ידי הלוואת גישור של 40 מיליון שקל, בשתי הלוואות שיוענקו לחברה עד לסוף חודש מארס.

את גד זאבי ויפנאוטו ייצגו עו"ד ליאור אורן ועו"ד ניצן אברבך ממשרד צלרמאיר-פילוסוף. את מטיס ייצג משרד גלוזמן-שם טוב.

יפנאוטו סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2009 עם הכנסות בהיקף של 509 מיליון שקל, ירידה של 32% לעומת התקופה המקבילה ב-2008. בשורה התחתונה נרשם הפסד של 37 מיליון שקל, לעומת רווח של 13.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

בחודש נובמבר התפוצצה עסקה לפיה שלמה שמלצר אמור היה לשלם 135 מיליון שקל תמורת המניות, סכום ששיקף שווי חברה של 270 מיליון שקל ליפנאוטו. בסוף 2008, התעניינה בחברה גם גרנית הכרמל, שבשליטת דוד עזריאלי, אז דובר על שווי חברה של 460 מיליון שקל. על העסקה הנוכחית דווח לראשונה בחודש שעבר ולפיה אמור זאבי להעביר למטיס 80 מיליון שקל במזומן בחמישה תשלומים צמודים למדד עד סוף 2010.

זאבי חזר לזירה בחודש נובמבר האחרון כשכונס נכסים למניותיו בבזק, כתוצאה מאי יכולתו לממן הלוואה שנטל מהבנקים בעבר לצורך הרכישה, מומשו. לאחר החזר החובות חלק מתמורת המכירה בגובה של כחצי מיליארד שקל הועברה לידי זאבי.

כיוון שמטיס קפיטל קונה במסגרת העסקה את המניות של עצמה, זה נחשב כמו חלוקה דיבידנד - ולכן תבצע הקטנה של ההון העצמי בשיעור של 30 מיליון שקל.