פסגות: המחיר להנפקת אלקטרה מוצרי צריכה - 1.1 מיליארד שקל

זלקינד מבקש להנפיק את החברה בתל-אביב לפי שווי של עד 1.5 מיליארד שקל, שנתיים וחצי אחרי שמחק אותה לפי שווי של כ-800 מיליון שקל ■ בפסגות העניקו לחברה שווי של 840 מיליון שקל

גם גרשון זלקינד, בעל השליטה בקבוצת אלקו, מעוניין לנצל את הגאות בשוק ההון. כשנתיים וחצי לאחר מחיקתה מהמסחר, הוא מאיץ את המהלכים להנפקת החברה הבת אלקטרה מוצרי צריכה בבורסה המקומית, אשר תצא לפועל ככל הנראה לפועל כבר בחודשים הקרובים.

רווחי אלקטרה מוצרי צריכה הגיעו בתשעת החודשים הראשונים של 2009 ל-98.6 מיליון שקל, ובהתאם הרווח השנתי עשוי להגיע ל-130 מיליון שקל. ההערכות הן, כי החברה תונפק במכפיל רווח של עד 12, ובהתאם לתוצאות שהציגה עד כה - לפי שווי של עד 1.5 מיליארד שקל. זאת, לעומת שווי של כ-800 מיליון שקל בלבד לפיו נמחקה מהמסחר באמצעות הצעת רכש, לקראת סוף 2007.

בהערכת שווי שביצע בית ההשקעות פסגות לאלקטרה מוצרי צריכה, הוא העניק לחברה שווי של 840 מיליון שקל. האנליסט נעם פינקו ציין כי השווי בהנפקה, אם תהיה, יהיה גבוה משמעותית ממחיר זה, אך סייג עם זאת כי "שווי של 1.5 מיליארד שקל נראה לנו מוגזם". בפסגות מעריכים את שווי החברה ב-840 מיליון שקל ומעניקים למניית אלקו מחיר יעד לפי שווי של 1.1 מיליארד שקל לאלקטרה מוצרי צריכה.

בנוסף לשווי המשופר, אלקטרה מוצרי צריכה צפויה לחזור למסחר בתל אביב גם במודל עסקי אחר - נטולת זרוע הפעילות הפחות מוצלחת, של ייצור ומכירת מזגנים באירופה, הנעשית באמצעות חברת איירוול (Airwell).

לאחר מחיקתה מהמסחר פוצלה פעילותה הרווחית של החברה, של שיווק מוצרי צריכה בישראל, מפעילות ייצור ומכירת מזגנים בעיקר באירופה, שהציגה הפסדים לאורך שנים לא מעטות. בינואר-ספטמבר 2009 הפסדיה הגיעו ל-14.1 מיליון אירו.

פעילותה של אלקטרה מוצרי צריכה מתמקדת בשלוש זרועות: לצד ייבוא, ייצור ומכירת מגוון מוצרי חשמל, היא פועלת בתחום הקמעונאות (באמצעות רשת מחסני חשמל, שקם אלקטריק וביג סנסור) וזכיינות של מספר מותגים בתחום התקשורת והמחשבים, ביניהם סוני אריקסון, דל ואייסר. בסך הכול מעסיקה החברה, המנוהלת על ידי יקי ודמני, כ-1,900 עובדים.

תרומה חיובית לתוצאות אלקו

ההכנסות שרשמה אלקטרה מוצרי צריכה בתשעת החודשים הראשונים של 2009 עמדו על 1.9 מיליארד שקל, בדומה לתקופה המקבילה ב-2008. לפי נתונים העולים ממצגת שפרסמה היום אלקו, החלק המשמעותי ביותר בהכנסות הבת מקורו ברשתות הקמעונאות שלה.

גם הרווח התפעולי של אלקטרה מוצרי צריכה באותה תקופה נותר ברמה דומה לשנה קודמת - 111.2 מיליון שקל, ולצד זאת היא שיפרה משמעותית את תזרים המזומנים השוטף שלה, שהגיע ל-84.1 מיליון שקל.

תוצאותיה של אלקטרה מוצרי צריכה היוו את עיקר התרומה לתוצאות אלקו בתשעת החודשים הראשונים של 2009, וסייעו לאזן חלק מההפסדים בפעילויות האחרות של הקבוצה.