מודיעין תוביל קונסורציום שיקדם חיפושי נפט וגז בחופי אשדוד

הקונסורציום, הכולל את מודיעין (45%), לפידות חלץ (30%) ושותפות הנמצאת בהקמה (25%), יפעל במשותף להגשת בקשה לקבלת היתר מוקדם או רישיון לקידוחי נפט וגז בבלוק הידוע בשם "רישיון מד-אשדוד"

רק ביום חמישי תסתיים הנפקת הזכויות של שותפות מודיעין , אבל עוד בטרם יוודעו תוצאות ההנפקה, מארגנת מודיעין קונסורציום של שותפויות בהובלתה, אשר יקדם חיפושי נפט וגז מול חופי אשדוד.

הקונסורציום, הכולל את מודיעין (45%), לפידות חלץ (30%) ושותפות הנמצאת בהקמה (25%), יפעל במשותף להגשת בקשה לקבלת היתר מוקדם או רישיון לקידוחי נפט וגז בבלוק הידוע בשם "רישיון מד-אשדוד".

באזור זה ביצעה ישראמקו מספר קידוחי ניסיון בשנות התשעים, ובשל הגבלות של משרד הביטחון לא התבצעו קידוחים באזור זה בשנים האחרונות. במידה והבקשה תתקבל על-ידי הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות, ייחתם בין הצדדים הסכם משותף לגבי תנאי הפעילות המשותפת ביניהם.

שותפות מודיעין מרכזת בימים האחרונים עניין רב, לאור כניסת נוחי דנקנר לבעלות על השותף הכללי , ותהליך הנפקת הזכויות בו היא מצויה כעת. דנקנר, באמצעות חברת אי.די.בי פיתוח שבשליטתו, רכשה 47.5% מאחזקתו של צחי סולטן בחברת נויה, המחזיקה ב-75% מהבעלות על השותף הכללי במודיעין. כניסתו של נוחי דנקנר הוסיפה לביטחון המשקיעים, וביומיים האחרונים זינקה השותפות ב-50%.

במסגרת הליך הנפקת הזכויות, יתקיים מחר יום המסחר בזכויות של מודיעין. היקף הגיוס הינו כ-20 מיליון שקל, ובמידה שכל כתבי האופציה, שמועד פקיעתם הוא סוף חודש פברואר ימומשו, ייכנסו לקופת השותפות 50 מיליון שקל נוספים. השותפות זקוקה לגיוס של לפחות 8 מיליון שקל על מנת שלא להיגרע מן המסחר ב-27 לינואר, אולם לאור העליות בימים האחרונים גלום בזכויות רווח רב, כך שסביר שבעלי הזכויות יממשו אותם ולקופת החברה יזרמו 20 מיליון שקל.