ייצוגית נגד לאומי קארד: גובה עמלות סליקה על עסקאות שבוטלו

לטענת התובע, הוא גילה כי בהסכם ההתקשרות עם לאומי קארד קיים סעיף שלפיו "לאומי קארד יהיו זכאים לעמלה גם בגין עסקאות שבוטלו, למעט עסקאות שבוטלו במלואן ובאותו יום" ■ טוען: מדובר בתנאי מקפח בחוזה אחיד

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך כ-74 מיליון שקל נגד לאומי קארד, בטענה כי היא גובה באופן נסתר מבתי העסק עמלות סליקה מלאות גם עבור עסקאות שבוטלו.

התובע יובל יבנקובסקי, המנכ"ל והבעלים של המכון לאבחון עסקי, טוען באמצעות עו"ד אריק גינזבורג כי רק בדיעבד גילה כי בהסכם ההתקשרות עם לאומי קארד קיים סעיף שלפיו "לאומי קארד יהיו זכאים לעמלה גם בגין עסקאות שבוטלו, למעט עסקאות שבוטלו במלואן ובאותו יום".

לטענתו, מדובר בתנאי מקפח בחוזה אחיד, שלאומי קארד אינה מגלה לבתי העסק שהם לקוחותיה בשלב המשא-ומתן.

עוד הוא טוען כי גביית העמלות בפועל מתבצעת "באופן נסתר למדי", שכן היא אינה מפרטת את החיוב באופן מפורש בדפי הפירוט. לשם השוואה, הוא טוען, ישראכרט גובה סכום קבוע של 6.90 שקל בגין עסקאות שבוטלו, וגם זאת רק במקרה של ביטול ידני שלא באמצעות המכשיר האלקטרוני.

טרם הוגש כתב תשובה. (ת"צ 10-01-12647).