רשות השידור בוחנת את מכירת הזכויות על המשחק המרכזי

בשל הגרעון התקציבי שוקלים בערוץ 1 לוותר על המשך השידורים של ליגת העל, אותם רכשו עבור 13 מיליון שקל ■ מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר אישר את הדברים אך אמר: "אני מקווה שהמהלך לא יתממש"

מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, בוחן את מכירת המשחק המרכזי לגופי שידור אחרים. שקלאר אמר ל"גלובס" כי "בשל הגרעון התקציבי נבחנת אפשרות למכירת המשחק המרכזי לגוף שידור אחר". עם זאת הביע שקלאר תקווה כי "המהלך לא יתממש".

ערוץ 1 משדר את משחקי הכדורגל של ליגת העל, לאחר שההתאחדות לכדורגל התקשתה למצוא גוף משדר אחר. הערוץ רכש את זכויות השידור עבור כ-13 מיליון שקל לעונה.

בימים אלה, עם ההשתהות בחתימה על הרפורמה שאמורה להבריא את רשות השידור, החליטה הנהלת הרשות לפתוח בשורת קיצוצים על מנת להתנהל על-פי גירעון של 100 מיליון שקל.

בין ההחלטות שקיבל שקלאר היתה הפחתת ניידות השידור והפסקת תשלום לספקים. עם זאת, בהחלטתו הדגיש המנכ"ל כי סיקור משחקי ליגת העל ימשיך להתקיים כסדרו, והצוותים שיצאו לטובתו ימשיכו בעבודתם הרגילה. כעת, לראשונה, מצהיר שקלאר אחרת.

עם זאת, קשה להניח כי ערוץ 1 יצליח לכסות על השקעתו במשחק המרכזי, שכן אילוציו הכלכליים יביאו אותו למכירה של המשחקים בעלות נמוכה מזו ששילם עליהם.

סמנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, עו"ד רותם קמר, אמר כי למרות שאין הוא נוהג להתייחס לשאלות היפותטיות, "ברמה העקרונית העברת הזכויות מחייבת על-פי ההסכם את הסכמת ההתאחדות לכדורגל".