אושרה הקמת עיר חרדית חדשה בתל ערד - "כסיף"

בעיר יהיו 10 אלפים יחידות דיור והיא מיועדת, על פי התוכנית, למינימום של 50 אלף איש ■ החברה להגנת הטבע: "היישובים המצויים ממזרח לבאר שבע עדיין רחוקים ממיצוי הקיבולת שלהם"

הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (ג') את הקמת העיר החרדית כסיף בתל ערד בנגב על פני שטח של 4,750 דונם.

בעיר יהיו 10 אלפים יחידות דיור והיא מיועדת, על פי התוכנית, למינימום של 50 אלף איש.

מאפייני האוכלוסייה יהיו "שיעורי פיריון גבוהים ומבנה גילאים צעיר במיוחד". העיר "צפויה לספק את מכלול השירותים הייחודיים הדרושים לאוכלוסייה החרדית".

מהחברה להגנת הטבע, שהצביעה נגד הקמת העיר, נמסר: "פיתוח יישובים חדשים, הכולל הן בניית בתי מגורים והן תשתיות נלוות נדרשות כגון כבישים, חשמל, ביוב ומים, פוגע בנוף הפתוח, מצמצם את כמות השטחים הפתוחים, קוטע את רצף השטחים הפתוחים ומוביל להרס בתי גידול ולנזק אקולוגי".

"היישובים המצויים ממזרח לבאר שבע עדיין רחוקים ממיצוי הקיבולת שלהם ובחלקם אף רחוקים מגודל מינימאלי המאפשר קיום קהילה מאוזנת ועצמאית. מיקומה המוצע של העיר כסיף, בלב בקעת ערד, יפגע ברצף השטח האיכותי הפתוח של בקעת ערד. להקמת הישוב יהיו השלכות משמעותיות על המרחב בשל רגישותו הנופית הגבוהה וקרבתו לגן הלאומי תל ערד".