קובי מימון הגיש קובלנה פלילית פרטית נגד כתב "כלכליסט"

הגיש את הקובלנה בגין לשון הרע נגד הכתב סיון איזסקו, זאת בעקבות כתבה "מכפישה ושקרית" שפירסם אודותיו, בה עלו שאלות הנוגעות לכשרותן של עסקאות שנעשו בין החברות הציבוריות שבשליטת קבוצת מימון

איש העסקים קובי מימון הגיש היום (ג') בצעד חריג לבית משפט השלום בתל-אביב קובלנה פלילית פרטית בגין לשון הרע כנגד כתב העיתון "כלכליסט", סיון איזסקו, בעקבות כתבה "מכפישה ושקרית" שפורסמה אודותיו.

במסגרת הכתבה, שכותרתה "בעלי העניין חוגגים על ישראמקו", העלה איזסקו שאלות הנוגעות לכשרותן של עסקאות שנעשו בין החברות הציבוריות שבשליטת קבוצת מימון, לבין החברות הפרטיות שבשליטת חברי הקבוצה, מבלי לקבל את הסכמת ציבור בעלי מניות המיעוט להן.

באמצעות עוה"ד פנחס רובין, ירון אלכאוי והראל שחם ממשרד גורניצקי ושות', טוען מימון בקובלנה כי איזסקו כלל בכתבה "גיבוב של טענות בלע מכפישות אודות מימון וחברות שונות מקבוצת אקויטל, שיסודן כזב ושקר, המציגות את מימון כמי שמבצע מעשים פסולים. הכתבה הדיבתית, כעולה מקריאתה, התכוונה ונועדה לפגוע במימון, להשפילו, לבזותו, לעשותו מטרה ללעג ושנאה ולדרדר את שמו לאשפתות העבריינות".

הליך הקובלנה הפלילית, המוגבל למספר עבירות קטן, הוא חריג לעיקרון שהמדינה היא התובעת במשפט פלילי. ההליך הוא חריג בנוף המשפט הפלילי, ושופטים לא מעטים הביעו אי-נוחות מסוימת מהמשך קיומו. עם זאת, הקובלנה מתנהלת כמשפט פלילי לכל דבר, והנאשם מחוייב להתייצב לדיונים.

משמעות החלטתו של מימון להגיש קובלנה פלילית - ולא תביעת דיבה אזרחית כמקובל - היא שעליו להוכיח כי הדיבה פורסמה "בכוונה לפגוע". זהו נטל הוכחה גדול בהרבה מזה המוטל על תובע בתביעה אזרחית, הנדרש רק להוכיח כי הפרסום משפיל או מבזה אותו, ואז הנתבע צריך להוכיח את ההגנות להן הוא טוען.