האוצר יבחן מחדש את ההקלות למפעילי סלולר חדשים

אנשי משרד התקשורת נדהמו מהודעת האוצר, שכן ועדת המכרזים כבר נמצאת בשלב מתקדם, ואי-הסכמת האוצר על מתן ההקלות פירושה עיכוב המכרז ופגיעה קשה בהרחבת התחרות בשוק הסלולר, שבה האוצר מעוניין

מתיחות חריפה ביחסים בין משרד האוצר למשרד התקשורת. ל"גלובס" נודע כי אתמול (ב')הודיע נציג משרד האוצר בוועדת המכרזים להקצאת תדרים כי ברצונו לבחון מחדש את כל ההקלות למפעיל סלולרי חדש, למרות שכבר סוכמו על ידי שני המשרדים. מדובר בהקלות בנושאי אגרות התדרים, דמי הרישיון והתמלוגים שישולמו לקופת המדינה ע"י הזוכה. הסיבה לכך נומקה ברצון לבחון את ההשלכות על ההקלות על תקציב המדינה.

אנשי משרד התקשורת בוועדה נדהמו למשמע הודעת האוצר, שכן ועדת המכרזים כבר בשלב מתקדם, ואי הסכמת האוצר על מתן ההקלות פירושה עיכוב המכרז ופגיעה קשה בהרחבת התחרות בשוק הסלולר, שבה האוצר מעוניין. ההערכות הן כי בסופו של דבר יגיעו הצדדים להבנות, וכי האמירות של משרד האוצר בוועדת המכרזים נועדו לרפות את ידיו של משרד התקשורת, על רקע חילוקי הדעות ביניהם בנושא הצוות הבינמשרדי לקידום התחרות בסלולר.

נציין שאת ההקלות למפעילי סלולר חדשים ניסח משרד האוצר וכי הוא זה שדחף אותן דרך חוק ההסדרים. הקלות אלה אושרו בשמחה ע"י משרד התקשורת, שם ינסו בימים הקרובים לגשר על המחלוקות לפני התערבות השרים.כמו כן, בימים אלה הועברה הכנת המכרז למשרד עורכי דין חיצוני.

עוד נושא שנמצא במחלוקת הוא כתב המינוי לוועדת התעריפים. כתב המינוי עוד לא הושלם משום שהאוצר דורש נוסח מרחיב וסמכויות רחבות לוועדה, ואילו במשרד התקשורת רוצים כתב מינוי מאוזן יותר. אמיר חייק, שנבחר לעמוד בראש הוועדה, מנסה לגשר בין הצדדים ולמצוא נוסח שיהיה מקובל על שניהם.