שוק הנפקות האג"ח רותח: ביקושי יתר להנפקת סאני

חברת ההחזקות של אילן בן-דב גייסה 230 מיליון שקלים ממוסדיים, ושוקלת הרחבת הגיוס ■ הצלחה גם בהנפקות האג"ח של דלק אנרגיה, אלקטרה נדל"ן ודלתא

חברת ההחזקות סאני שבשליטת אילן בן-דב השלימה אתמול גיוס של 230 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים (מתוך גיוס מתוכנן של 240 מיליון שקל). החברה עשויה כעת להגדיל את היקף הגיוס לאור הביקושים שנרשמו בהנפקה, ברמה של 327 מיליון שקל. איגרות החוב של החברה דורגו ב-Baa2 על ידי מידרוג.

סאני הנפיקה שלוש סדרות אג"ח חדשות בשלושה מסלולי הצמדה: צמודת מדד, שקלית בריבית קבועה ושקלית בריבית משתנה. איגרות החוב צפויות להיפרע בחמישה תשלומים שנתיים בין 2012 ל-2016, והן יגובו בשעבוד של מניות סקיילקס, ששווי השוק שלהן במועד ההנפקה שווה ל-150% מהערך הנקוב של האג"ח. במקרה שערכן של המניות יקטן לפחות מ-130% מהערך הנקוב, תשעבד סאני מניות נוספות לטובת בעלי האג"ח.

במסגרת ההנפקה, התחייבה סאני שלא לחלק דיבידנד עד שיתרת החוב של החברה - בנקאי וחוץ בנקאי - בניכוי יתרות המזומנים הנקיות משעבודים, תקטן מ-250 מיליון שקל, או עד ל-1 בינואר 2014.

בעל השליטה בן-דב השתתף גם הוא בהנפקה, ורכש כ-20 אלף יחידות מסדרה א' ו-16.8 אלף יחידות מסדרה ג'. בן-דב השתתף בעבר גם בהנפקות של סקיילקס, ומימש בחודשים האחרונים חלק ניכר מאיגרות החוב שרכש בהנפקה תוך גריפת רווח קטן.

תמורת ההנפקה, כפי שציינה סאני במצגת למשקיעים שפרסמה בשבוע שעבר, צפויה להחליף חוב בנקאי קיים של החברה. בסאני ציינו את המקורות שיסייעו לחברה לפרוע את חובותיה בשנים הקרובות - פרט לגיוס האג"ח - ובהם תקבול דיבידנדים מסקיילקס ומפרטנר בסך 156 מיליון שקל ב-2010, ו-99 מיליון שקל בכל אחת מהשנים שלאחר מכן. בסאני אף העלו את האפשרות למכור את החזקות החברה בחברת האינטרנט תפוז, המוערכות בכ-20 מיליון שקל.

ביקושים גבוהים בשורה של הנפקות

ביקושי יתר נרשמו לאחרונה גם בהנפקות האג"ח של דלק אנרגיה , אלקטרה נדל"ן ודלתא . הביקושים הגבוהים שנרשמו בשלב המוסדי בהנפקת האג"ח שביצעה דלק אנרגיה, הובילו את החברה להגדיל את הגיוס מ-300 לכ-400 מיליון שקל. בסך הכול התקבלו בהנפקת האג"ח, המגובה בביטחונות, ביקושים של כ-700 מיליון שקל.

החברה מקבוצת דלק של יצחק תשובה גייסה את הכסף בשני אפיקים - מסלול שקלי וצמוד מדד, במח"מ של 6.4 שנים. הריבית באג"ח צמודת המדד בהיקף של 210 מיליון שקל הגיעה ל-5.28%, ובמסלול השקלי, בו גיוסו 190 מיליון שקל, ל-7.44%.

אלקטרה נדל"ן השלימה היום את השלב הציבורי בהנפקתה, וגייסה 55 מיליון שקל מתוך גיוס כולל של 200 מיליון שקל (היתרה כבר גויסה ממוסדיים). זאת, בזכות ביקושי יתר של פי שניים לגיוס, למרות שהתבצע ללא מתן ביטחונות. היקף הגיוס מהציבור התרחב ב-10% לעומת התכנון המקורי. האג"ח שהונפקו באמצעות גופי החיתום של לידר, אי.בי.אי ודיסקונט הן צמודות מדד במח"מ של 4 שנים, והמחיר משקף להן תשואה שנתית של 4.9%. האג"ח זכתה לדירוג A מינוס עם תחזית שלילית מחברת S&P מעלות.

היום התקיים גם השלב הציבורי בהנפקת האג"ח של חברת הטקסטיל דלתא, שגם לו נרשמו ביקושי יתר. בתחילת השבוע השלימה דלתא שבשליטת אייזק דבאח (54.4%) גיוס של 90.4 מיליון שקל בשלב המוסדי, מתוך גיוס כולל של 113 מיליון שקל. דלתא הנפיקה סדרה שקלית עם מח"מ של 4 שנים, והריבית השנתית בשלב המוסדי נקבעה על 7.25%.