אטיאס עושה סדר: יקיים שימוע מיוחד בנושא קבוצות רכישה

שר השיכון מבהיר: "אנו נתמוך בכל מהלך ובכל כלי שיש באפשרותם להוזיל את מחירי הדירות, לרבות קבוצות הרכישה"

בחודשים האחרונים הבטיח שר השיכון אריאל אטיאס להסדיר את פעילות קבוצות הרכישה בישראל. אטיאס הזכיר את הנושא כמעט מעל כל במה בה עמד והבטיח "לבדוק את הנושא לעומק". כעת, מגיע שלב המעשים.

משרד השיכון הודיע היום (ד') כי יקיים שימוע לקבוצות הרכישה במסגרת הסדרת הנושא, תחום שצבר תאוצה בשנים האחרונות והפך לטרנד הלוהט ביותר בשוק. לראיה, קבוצות הרכישה היו אחראיות לכ-30% מהדירות החדשות שנבנו בשנה החולפת וחלקן מתוך כלל השוק עומד על כ-8%.

"אנו נתמוך בכל מהלך ובכל כלי שיש באפשרותם להוזיל את מחירי הדירות, לרבות קבוצות הרכישה", אמר אטיאס. "המטרה מאחורי השימוע היא הסדרת התחום הפרוץ של קבוצות הרכישה ולהגן על כספי הצרכנים והרוכשים. תחום קבוצות הרכישה התרחב מאוד ללא בקרה ופיקוח, ובעקבות לקחי פרשת חפציבה שבה אלפי רוכשים סיכנו את כספם, אנו רוצים להגיע להסדרת התחום ולהגן על כספי הרוכשים".

השימוע, שייערך בתוך כחודש, נועד לספק לפעילים בשוק הנדל"ן לספק את דעותיהם על טרנד קבוצות הרכישה. אחד הנושאים הבולטים שיידונו הוא מחירי הדירות. כידוע, קבוצות הרכישה מתיימרות להציע מחירים זולים בשיעור של עד 25% ממחיר דירה מקבלן, אולם מדובר במחיר ראשוני שעלול להתייקר עם התקדמות הבנייה. משרד השיכון מעוניין לברר עד כמה המחיר הראשוני בו נוקבות הקבוצות אכן נכון בסופו של דבר, עד כמה מוגנים כספי הרוכשים, עד כמה מדויקים לוחות הזמנים ומה עושים כאשר החברים בקבוצה נקלעים לסכסוך?