אטיאס: "ספרדים הולכים לבתי-כנסת ואשכנזים לא"

כך דווח בגלי צה"ל ■ במהלך דיון על אישור הפטור מארנונה פנה שר השיכון, אריאל אטיאס, לחברת הכנסת דליה איציק והטיח בה: "איך את, כספרדייה שהולכת לבית-הכנסת, נותנת להכשלת המהלך הזה יד?" ■ השר הודה כי פנה לאיציק אך הכחיש כי אמר זאת

השד העדתי מתארח במליאת הכנסת? במהלך דיון על אישור פטור מארנונה לחדרים הנלווים לבתי-כנסת, פנה שר השיכון, אריאל אטיאס מש"ס, לחברת הכנסת דליה איציק מקדימה, והטיח בה: "איך את, כספרדייה שהולכת לבית הכנסת, נותנת להכשלת המהלך הזה יד?!" - כך דווח בגלי צה"ל.

לדברי גורמים בקדימה, איציק המופתעת שאלה בתגובה לפשר דבריו של אטיאס, והשר השיב ש"הספרדים הולכים לבתי כנסת, והאשכנזים אינם עושים זאת".

יושבת-ראש קדימה, ציפי לבני, שהייתה עדה לחילופי הדברים, אמרה: "אני ומשפחתי אשכנזים, ואנו בהחלט הולכים לבית הכנסת". בתגובה לשאלת גלי צה"ל הודה השר אטיאס שפנה לחברת הכנסת איציק, אך הכחיש כי אמר שאשכנזים אינם הולכים לבתי כנסת.

כדי לחמם עוד יותר את העניינים, תקף במליאה גם סגן שר החינוך, מאיר פרוש (יהדות התורה), את מפלגתה של לבני על רקע עמדתה בנוגע לסוגייה, ואמר כי "אדם מאמין אינו יכול להיות חבר קדימה".

בסופו של דבר אושר בקריאה טרומית כי בית כנסת יקבל פטור מארנונה אם בנוסף לתפילות משמש בניין או אולם בית הכנסת גם כבית מדרש או כאולם שמחות, או כאשר מתקיימות בו פעולות לקידום תרבות תורנית. בעד ההצעה, שהוגשה על ידי חבר הכנסת נסים זאב (ש"ס) הצביעו 60 ח"כים, ונגדה - 24 ח"כים מהאופוזיציה.