תגיד תודה, אחמד טיבי

אתה נחשב למתון, אך עמדותיך קיצוניות והתנהגותך צעקנית ומתלהמת

לאחמד טיבי יש מעמד מאוד מעניין בישראל. משום מה הוא נחשב ומתקבל כאדם מתון, הן בעמדותיו והן בהתנהלותו, בעוד שבעצם הוא ההיפך הגמור מכך. עמדותיו קיצוניות לא פחות משל מוחמד בראכה ועזמי בשארה, אבל בעוד שבהם דבקה הקיצוניות, טיבי בעניין הזה, ובכלל, הוא טפלון. הוא יודע לצעוק ולהשתולל ולעשות מהומות לא פחות, ואולי יותר, מעמיתיו לדעה ולמגזר, אבל גם זה לא פוגע במעמד החברמן המתון.

טיבי מיטיב לסמל את המנטליות המאפיינת חלקים גדולים באומה הערבית, מנטליות הקורבן. תמיד יש לו טענות, כל הזמן עושים לו ולבני עמו עוולות, בכל מקום בעולם ובכל זמן. הם אף פעם לא אשמים במצבם, הם לא אחראים לכלום, מי שאשם זה אחרים - האמריקנים, האירופאים, אנחנו - כל מי שאינו ערבי. הם לא נעשקים על ידי מנהיגיהם שלהם, על ידי נשיאיהם, נסיכיהם ומלכיהם - אלא רק על ידי "זרים".

בכנס עיתונאים ישראלים ופלסטינים שנערך אתמול, סיפר סגן שר החוץ דני איילון כי בשעתו הוא לא התקבל ללימודי רפואה, בעוד שטיבי "למד והפך לרופא טוב". תשובת טיבי: "זה סימן לשוויון? ממש תודה. התקבלתי בגלל שהצלחתי בבחינות ואף אחד לא עשה לי טובה. שוויון זה הרבה מעבר לכך".

כן, טיבי, זה שוויון

כן, ד"ר טיבי, זה שוויון. כאשר מי שעובר את הבחינות מתקבל, בלי קשר למין דת וגזע - כן, זה בהחלט שוויון. לו למד טיבי היסטוריה במקום רפואה, היה יודע (את מה שהוא ממילא יודע) שבתקופות שונות היהודי דני איילון לא היה יכול להתקבל ללימודי רפואה, או ללימודים כלשהם, בגלל יהדותו. רק כדי שיהיה לך קנה מידה, הרי שזה, ד"ר טיבי, חוסר שוויון. והעובדה שאינך מבין זאת, או מעמיד פנים כבלתי מבין, מלמדת עד כמה פונקת אצלנו.

לא רק שאתה, אחמד טיבי, מקבל מישראל שוויון, אתה מקבל זאת ממדינה שאתה מטיף לחיסולה. אמנם לא לחיסולה הפיזי, אלא לחיסולה כמדינה יהודית. ולמעשה, החיסול הלאומי עלול בהחלט להוביל גם לחיסול פיזי, כפי שאתה בוודאי יודע. הנה כך אמרת בכנס: "אנחנו לא הגענו לפה, הכלל צריך להיות שמי שהגיע אחרון שייצא ראשון".

אני יודע שאמרת זאת בתשובה לדברי איילון שערבי שאינו מרוצה יכול לעבור למדינה הפלסטינית, ואני יודע שאתה מאוד לא אוהב את הרעיון של חיים במדינה פלסטינית, שאתה מכיר היטב את איכות ורמת החיים שבה, שלא לומר איכות השוויון שהיא מעניקה. אז כן, ד"ר טיבי, בהתחשב בכל הגורמים האלה, אתה בהחלט צריך להגיד "תודה", ואפילו להתכוון לכך.