המחירים לא יורדים: 800 אלף שקל לקרקע לבניית יח"ד בירושלים

העסקה בירושלים משקפת התייקרות של 20% ■ ברמת-גן: בעלי חצי חינם ואלי עזור - בין הרוכשים של קרקע לבניית 136 יחידות תמורת 80 מיליון שקל

תוצאות המכרזים שפרסם היום (ד') מינהל מקרקעי ישראל מעלות את השאלה האם יש בכוחה של הממשלה להוריד את מחירי הדירות, בעוד קרקעות במכרזים נרכשות במחירים גבוהים ביותר.

במכרז לבניית עשרים יחידות דיור בשכונת רמות בירושלים גברה חברת "נ.ע.ה ניהול ויעוץ" על 24 מתמודדות אחרות במכרז, לאחר שהציעה סכום של 16 מיליון שקל, המשקף מחיר של 800 אלף שקל בממוצע ליחידת קרקע, וזכתה במכרז.

מדובר במחיר ליחידת קרקע הגבוה בכ-20% ממחיר ליחידת קרקע במכרזים שנערכו באזור בשנתיים האחרונות. כאשר מוסיפים למחיר את עלויות הבנייה, הופך מחיר הדירה לגבוה מאוד, וזאת חרף ההבטחות של משרד השיכון ומינהל מקרקעי ישראל להוריד את מחירי הדירות.

כלל האצבע הוא שעלות הבנייה בישראל עומדת כיום על כ-7,000-8,000 שקל למ"ר בממוצע. כלומר, בנוסף ל-800 אלף שקל ששילם היזם ליחידת קרקע, ובהנחה ששטח הדירות יהיה בין 80 מ"ר ל-100 מ"ר, יש להוסיף סכום של 560 אלף עד 800 אלף שקל שיכסו את עלויות הבנייה לכל דירה. וכך הגענו לסכום של לפחות 1.3 מיליון שקל (הכולל רק קרקע ועלויות בנייה) - וזה לפני תשלום מע"מ, לפני תשלום הוצאות פיתוח לרשות המקומית, ועוד לפני רווח יזמי.

חצי מיליון ליחידה

עוד נודע היום כי במכרז לבניית 136 יחידות דיור ברחוב אחד העם ברמת גן, זכתה חברת בני נח, שבין בעליה זכי שלום, משפחת קופרלי מבעלי רשת "חצי חינם", ואלי עזור, שהצעתה על עמדה על כ-79 מיליון שקל, המשקפת מחיר של 583 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור.