ליעד כהן, מנכ"ל תנובה לשעבר, ינהל את אייס דיפו

יקבל 80 אלף שקל בחודש, בנוסף לבונוס ואופציות ל-1.6% ממניות החברה בשווי 1.66 מיליון שקל

שחקן חיזוק לרשת אייס דיפו: דירקטוריון החברה מקבוצת ההחזקות גאון אחזקות החליט למנות את מנכ"ל תנובה לשעבר, ליעד כהן, לתפקיד המנכ"ל.

המינוי כפוף לאישורה של אסיפת בעלי המניות שתכונס בתחילת פברואר. כהן יחליף בתפקידו את קובי מויסה, שהודיע לאחרונה על פרישה מהתפקיד.

במסגרת תפקידו צפוי כהן ליהנות ממשכורת חודשית של 80 אלף שקל, בנוסף לבונוס שיקבל עבור ביצועי החברה בהתאם לתוכנית תגמול שתאומץ על-ידי הדירקטוריון.

כמו כן, לצד רכב מקבוצה 6 יקבל כהן חבילת אופציות נאה. האופציות יהוו 1.6% ממניות החברה לאחר הקצאתן, ושווי החבילה המלא במחיר המימוש מגיע ל-1.66 מיליון שקל. מחיר המימוש לאופציה עומד על 14.3 שקל, מחיר הגבוה ב-15% ממחיר המניה הבוקר.

כהן, בן 42, הוא בעל תואר ראשון בכלכלה מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת חיפה. הוא עשה את מרבית הקריירה שלו בקבוצת תנובה, ונחשב למנהל מוכשר ומוערך.

כהן החל את דרכו בתנובה לפני כ-15 שנים והיה בן-טיפוחיו של המנכ"ל הקודם, אריק רייכמן. שנתיים לאחר שנכנס לחברה ככלכלן, בגיל 29 בלבד, הוא מונה לסמנכ"ל המכירות וההפצה של תשלובת החלב - תפקיד שביצע במשך 5 שנים. בהמשך הוא מונה למנכ"ל תשלובת החלב.

עם רכישת תנובה על-ידי אייפקס שמיר בתחילת 2007 מונה כהן למנכ"ל קבוצת תנובה, במקומו של רייכמן. לאחר שנה וחודשיים בלבד בתפקיד הוא החליט לסיים את תפקידו, וזאת על רקע חילוקי דעות ניהוליים עם יו"ר תנובה ויו"ר אייפקס, זהבית כהן.

צניחת רווחים והורדת דירוג

כניסתו של כהן לאייס דיפו מגיעה על רקע הרעה בתוצאותיה הכספיות של החברה. ב-9 החודשים הראשונים של 2009 הרווח שלה הצטמק ל-777 אלף שקל, לעומת רווח של 10.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2008.

לאור הירידה המתמשכת ברווחיות וחוסר הוודאות לגבי שיפור הפרופיל הפיננסי ויחסי הכיסוי שלה בהמשך, בתחילת השבוע שינתה S&P מעלות את תחזית דירוג האג"ח של אייס דיפו, והיא עשויה להוריד את הדירוג אם החברה לא תציג שיפור בתוצאותיה. אייס הנפיקה אג"ח בהיקף של 150 מיליון שקל, ודירוגה A מינוס, כשתחזית הדירוג היא שלילית.

חברת אייס דיפו עוסקת בהפעלת רשתות חנויות למוצרים לבית - "אייס", ולמוצרים לרכב - "אוטודיפו". החברה הונפקה לפני כשנתיים לפי שווי של כ-240 מיליון שקל, ונסחרת היום בשווי של 93.5 מיליון שקל - נמוך בכ-60% ממחיר ההנפקה.

בהתייחס למינוי אמר יו"ר אייס דיפו, יובל גביש, כי "ליעד כהן מביא אתו ניסיון ניהולי מוכח, והוא יוכל להוביל את החברה לעמידה באתגרים העומדים בפניה בשנים הקרובות בתחום הפיתוח עסקי, בניית סל מוצרים תואם לקוח, התאמת הפיזור הסניפי למשתנים הדמוגרפיים והטמעת מערכות טכנולוגיה חדשניות בפעילות הרשת".