שבים לדולר: האירו נופל 1.23% ל-1.412 ד'; שפל של 5 חודשים

המשקיעים מחפשים חוף מבטחים על רקע הודעת סין על ריסון מתן האשראי ■ הערכות: "שבירה של רמת ה-1.4218 דולר לאירו תפעיל פקודות לעצירת הפסדים שיביאו להאצת מכירת האירו ולהמשך נפילתו"

שוק המט"ח העולמי סוער על רקע הודעתה של סין על ריסון מתן האשראי וחשש המשקיעים מהבעיות התקציביות של יוון. כמו כן מושפע השוק מנתוני המאקרו בארה"ב שהצביעו על עלייה במדד המחירים ליצרן ועל עלייה במספר אישורי הבנייה בדצמבר.

האירו צונח הערב ב-1.2% ל-1.412 דולר לאירו, שפל של 5 חודשים.

"הידיעות כי סין פועלת לצמצום האשראי הן שליליות לצמיחה הגלובלית ולשוקי המניות, אך הן חיוביות למטבעות הנחשבים 'חוף מבטחים' כגון הדולר האמריקני ונין היפני" אמרו היום אסטרטגים בברקליס קפיטל.

המכירות של מניות בשוק הסיני משפרות את מצב המטבעות בעלי הריביות הנמוכות כמו הדולר והין, אשר נוטים לעלות בכל פעם שהמשקיעים הופכים לרגישים יותר לסיכון ומחפשים להשקיע בנכסים הנחשבים לבטוחים יותר.

"הסנטימנט ביחס לאירו נותר שלילי ואם הנתונים הכלכליים לא יפיחו משב של תיקווה בקרוב, המשקיעים ירצו לבחון את הרמה הפסיכולוגית החשובה 1.4 דולר לאירו בתקופה הקרובה" אמר בוריס שלוסברג, מנהל מחלקת המחקר בתחום המטבעות ב-GFT.

אסטרטגים בבנק הבלגי KBC העריכו כי שבירה של רמת ה-1.4218 דולר לאירו תפעיל פקודות לעצירת הפסדים שיביאו להאצת מכירת האירו ולהמשך נפילתו.

שוק הסחורות מגיב גם הורא בירידות להתחזקות הדולר כאשר כל החוזים על הסחורות פרט לניקל נסחרים הערב בוול סטריט בירידות שערים. מחיר החוזה על הנפט הגולמי נופל ב-2.2% ל-77.25 דולר לחבית. החוזה על הגז הטבעי שהחל את היום בעליות נסוג כעת ל-5.478 דולר למיליון מטרים מעוקבים BTU, גם מחירו של החוזהם על הזהב נופל בשיעור של 2.5% ל-1,111 דולר לאונקיה. ומחירו של הכסף נופל ב-3.8% ל-18.08 דולר לאונקיה.