קולפלנט יוצאת לבורסה לפי שווי של 146 מיליון שקל

מתמזגת עם השלד הבורסאי פורטפוליו גרין בעסקת החלפת מניות ■ קולפלנט מייצרת קולגן אנושי בתוך עלי טבק

חברת Collplant תמוזג לתוך השלד הבורסאי פורטפוליו גרין בעסקת החלפת מניות, לפי של שווי של 146 מיליון שקל לקולפלנט. בסוף המהלך בעלי המניות הקיימים של קולפלנט יחזיקו 71% ממניות החברה הממוזגת.

פורטפוליו גרין נסחרת לפי שווי של 19.2 מיליון שקל, ונמצאת כעת בהקפאת מסחר לאחר ההודעה.

לעסקה מספר סעיפים נלווים. בעלי השליטה הקיימים בפורטפוליו גרין ימכרו במקביל למיזוג או טרם ביצועו מניות ב-13 מיליון שקל ובמחיר של 1.29 שקל למניה.

בנוסף, תימכר אחזקה בחברה-נכדה של פורטפוליו גרין תמורת 13 מיליון שקל וגם יומרו אופציות קיימות של בעלי השליטה בחברה באופציות חדשות.

בעלי השליטה בפורטפוליו גרין, שעסקה בעבר בנדל"ן, הם אבי רואימי (60% לפני המיזוג) ורון ויסברג (18.7%). בעלי המניות בקולפלנט הם חממת מיט"ב שבשליטת חברת ביומדיקס (8%); חברת ספירהד, גם היא בשליטת ביומדיקס (12.85%); קרן פונטיפקס (8%), דוקור, מורי ארקין, יישום, המדען הראשי, מודגל ומספר משקיעים וקרנות שזהותם לא נמסרה.

לקולפלנט יש כ-4 מיליון דולר בקופת המזומנים טרם ביצוע העסקה. העסקה תלויה בפרסום תשקיף ובהצבעה באסיפת בעלי המניות של פורטפוליו גרין. החברות מסרו כי הן שואפות להשלים את העסקה עד ה-31 במרץ.

קולפלנט מייצרת קולגן אנושי בתוך עלי טבק מהונדסים גנטית. כיום הקולגן מופק מחיות או גופות של בני אדם. קולגן בתאי צמח הוא זול ובטוח יותר לייצור.

החברה פועלת בשלושה מישורים: הפקת קולגן ומכירתו כחומר גלם לחברות שמייצרות מוצרים מבוססי קולגן, שיתופי פעולה עם חברות אחרות לפיתוח מוצרים מבוססי קולגן וכן פיתוח מוצרים עצמאיים משלה, בהם טיפולים לפצעים כרוניים ולאיחוי שברים בעצמות גידים ושרירים.

החברה כבר מפיקה בהצלחה קולגן בכמויות מסחריות. בעבר מסרה כי היא מאמינה שתגיש שני מוצרים עצמאיים לאישור הרשות האמריקנית למזון ותרופות, ה- FDA , כבר ב-2010 .

מנכ"ל חדש

הגיוס האחרון שלה בוצע לפי שווי של 38 מיליון דולר. לאחרונה חתמה החברה על הסכם שיווק לקולגן שלה ביפן בהיקף ראשוני של מיליוני דולרים בודדים.

יו"ר החברה הוא אפי כהן ארזי, לשעבר בכיר באמג'ן. היום מונה לחברה מנכ"ל חדש, יחיאל טל, עד לאחרונה מנכ"ל חברת Regentis , שעוסקת בפיתוח מוצרים לחידוש רקמות.