אייר פראנס: נוסעים שמנים ייאלצו לשלם על שני מושבים בטיסות

בחברת התעופה מסבירים כי מדובר בהחלטה בטיחותית, ומבטיחים להחזיר את התוספת אם הטיסה לא תהיה בתפוסה מלאה ■ אייר פרנס: "בניגוד לפרסומים, לחברה אין כוונה לחייב נוסעים כבדי-משקל לרכוש מושב נוסף"

בעיית ההשמנה מתפשטת בעולם המערבי ומוגדרת כאחת הבעיות המרכזיות מבחינה בריאותית. אך נראה כי מלבד ההשלכות הרפואיות יש לה גם השלכות בטיחותיות וכלכליות - כך עולה מהתקנות החדשות בחברת התעופה הצרפתית הלאומית אייר פראנס, שהודיעה כי אנשים עם עודף משקל קיצוני שלא יצליחו להידחס למושב יחיד במטוסי החברה - ישלמו מחיר קרוב לכפול עבור כרטיס הטיסה שלהם.

"נוסע גדול ישלם תוספת של 75% למחיר הכרטיס", אמרה דוברת החברה, מוניק מץ, והסבירה כי מדובר בהחלטה בטיחותית. "אנחנו חייבים להבטיח שמשענת הכסא תנוע בחופשיות ושכל הנוסעים יהיו מסוגלים לחגור את עצמם בחגורת בטיחות".

החלטת החברה, שתיכנס לתוקפה בחודש אפריל הקרוב, קובעת כי נוסעים שאינם יכולים לשבת בכיסא רגיל ולחגור את עצמם מבלי "לפלוש" לכיסא השכן, ישתמשו בכיסא הנוסף כדי לחגור את עצמם - ולכן ישלמו עבור כרטיס נוסף.

כדי להוכיח כי התקנות החדשות נובעות ממניעים בטיחותיים בלבד כבדי-המשקל יקבלו את כספם חזרה בתום הטיסה.

מי שתהה מהן "מידות אייר-פראנס" מוזמן למדוד את היקף גופו ולבדוק האם הוא מתאים למושב ברוחב 43-44 סנטימטרים, שהינם הגודל הממוצע של מושב במטוסי החברה.

מאייר פרנס נמסר: "בניגוד מוחלט לכל הפרסומים, לחברה אין כל כוונה לחייב נוסעים כבדי-משקל לרכוש מושב נוסף. על-פי נהלי החברה, במקרה שנוסע מעוניין לרכוש לעצמו מושב שני, הוא זכאי להנחה של 25% על מושב זה. בנוסף לכך, החל מה-1 בפברואר, אם יעלה למטוס נוסע שרכש מראש שני מושבים ובמטוס יהיה מושב פנוי - הוא יקבל החזר כספי בעבור המושב השני שרכש".